برند چیست ؟

برند بوک چیست ؟
اکتبر 23, 2023
مزایا و معایب انواع چاپ
اکتبر 23, 2023

شرکت‌ها دقیقا می‌دانند شما هنگام خرید چه تجربه‌ای در ذهن دارید. آن‌ها به همین دلیل برند را ایجاد کرده‌اند. شرکت‌هایی با نام تجاری قوی می‌دانند آثار نام تجاری آن‌ها باید همه‌جا باشد. از لحن کپشن اینستاگرام گرفته تا رنگ‌های استفاده شده در بیلبوردهای تبلیغاتی و نوع بسته‌بندی محصولات. شرکت‌ها آگاهند که نام آن‌ها بسیار فراتر از یک برچسب است. در نتیجه این برندها شناخته‌شده و محبوب هستند و افراد از میان سایر گزینه‌ها، محصولات این شرکت‌ها را انتخاب می‌کنند.

برند یک ویژگی یا مجموعه‌ای از ویژگی‌های کسب‌و‌کار است که آن را از سایر کسب‌و‌کارها مجزا می‌کند. نام تجاری معمولا از نام، شعار، لوگو یا نماد، طرح، لحن برند و غیره تشکیل شده است. برند همچنین به تجربه مشتری هنگام تعامل با کسب‌وکار، دنبال‌کننده شبکه اجتماعی یا تنها رهگذر اشاره دارد.

 

برند

 

برند سازی چیست ؟

برندینگ فرآیند تحقیق، توسعه و بکارگیری یک یا چند ویژگی متمایز کننده برای کسب‌و‌کار است تا مشتریان بتوانند نام تجاری را با محصولات و خدمات، در ذهن خود ارتباط دهند. برندینگ فرآیندی تکراری است که در آن باید با احساس مشتریان ارتباط برقرار کرد. همچنین، به دلایل زیادی اهمیت دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

 

اهمیت برندینگ

برند یکی از مهم‌ترین دارایی‌های ارزشمند شرکت شماست. نام تجاری به سازمان شما هویت می‌بخشد، کسب‌و‌کار شما را در خاطر افراد ثبت می‌کند و مصرف‌کنندگان را به خرید از شما تشویق می‌کند. همچنین فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغات شما را مورد حمایت قرار می‌دهد و باعث افتخار کارمندان شما می‌شود.

زمانی‌که افراد در حال تصمیم‌گیری برای خرید هستند، برندینگ عاملی برای تصمیم‌گیری آن‌هاست. آمارها نشان می‌دهند 60 درصد افراد حتما از برندی خرید می‌کنند که آن را می‌شناسند و ۲۱ درصد محصولی را به دلیل علاقه به نام تجاری آن خریداری می‌کنند.

  • برندسازی به کسب‌و‌کار شما فراتر از محصولات و خدماتی که عرضه می‌کنید، هویت می‌بخشد و باعث می‌شود مشتریان با محصولات و خدمات شما ارتباط برقرار کنند.
  • برندینگ کسب‌و‌کار شما را در خاطر افراد ثبت می‌کند. این در واقع تصویری از شرکت شماست که به مشتریان کمک می‌کند شما را در هر رسانه‌ای تشخیص دهند.
  • برندسازی از تلاش‌های بازاریابی و تبلیغات شما حمایت می‌کند. در واقع با یک نام تجاری شناخته شده تاثیر تبلیغات و تلاش‌های بازاریابی شما بسیار بیشتر خواهد بود.
  • برندینگ باعث می‌شود کارمندان به کار کردن در شرکت شما افتخار کنند. وقتی کسب‌و‌کار خود را برند می‌کنید، نه تنها به شرکت خود هویت می‌بخشید، بلکه محل کار با اعتبار و مورد توجه ایجاد می‌کنید. در نتیجه کارمندان قوی‌تر و بهتری نیز جذب خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

با ما در واتسپ در ارتباط باشید