چاپ لارج فرمت چیست؟

افزایش ترافیک برای وب سایت نیچ مارکتینگ
اکتبر 30, 2023

بیایید کمی به گذشته برگردیم. برای کسب و کار خود به چاپ بنر یا بیلبوردی با عرض بالا و بزرگ نیاز دارید. آپشن در اختیار شما چیست؟ چاپ چند قسمتی بنر در سایز های کوچک و سپس اتصال آن ها به هم. اما این وضعیت با حضور چاپ لارج فرمت با گذشته متفاوت شده است. در این مقاله به بررسی این که چاپ لارج فرمت چیست و چه کاربرد هایی دارد؛ می پردازیم.

 

 

چاپ لارج فرمت چیست؟

چاپ با فرمت بزرگ یا لارج فرمت که به آن چاپ عریض نیز گفته می شود، معمولا برای چاپ پوستر و بنر تبلیغاتی با عرض تا 5 متر و طول تا چندین متر با کیفیت بالا می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. عملکرد دستگاه لارج فرمت همانند پلات و چاپ دیجیتال جوهر افشان است اما در مقیاسی بزرگ تر و با چاپ دقیق و با جزئیات طرح روی سطح چاپی، کیفیت بالایی را ارائه می دهد. معمولا به دلیل این که مکان هایی که از چاپ لارج فرمت در آن جا استفاده می شود، در معرض شرایط محیطی باز قرار دارند، از جوهر UV به دلیل افزایش مقاومت در برابر آب و پایداری رنگ استفاده می شود. این سبک چاپی برای بسیاری از جا ها مانند تبلیغات شهری، نمایشگاه ها، ساخت و ساز، آموزش و … کاربرد دارد.

 

 

مزایای استفاده از چاپ لارج فرمت برای کسب و کار ها

 

 

مزایای چاپ لارج فرمت

 

 

 

اکنون که می دانید این فناوری چیست و چگونه کار می کند، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که “چاپگرهای با فرمت بزرگ برای چه مواردی استفاده می شوند؟” در ادامه به بررسی مزایای چاپ عریض برای کسب و کار ها می پردازیم:

 

  1. حفظ و ترویج برند

به وسیله چاپ با فرمت بزرگ، می توانید با دقت و کیفیت بالا، لوگو و تمپلات رنگی برند را ثبت کنید. درج این دو مورد و توجه به جزئیات آن ها تاثیر زیادی بر مشتریان می گذارد و به شناخت برند کمک می کند.

 

 

  1. اطمینان از کیفیت بالا

با استفاده از چاپ لارج فرمت می توانید اطمینان حاصل کنید که تک تک پیکسل های چاپ شده مطابق با استاندارد های شما باشد.

 

 

  1. بهبود ارتباط بصری مصرف کنندگان

بسیار کم پیش می آید که مشتریان از روی بسته بندی یک محصول کوچک اقدام به اسکن QR کد کنند اما با استفاده از چاپ عریض اوضاع متفاوت است. هنگامی که کیو آر کد به صورت واضح و بزرگ روی بنر شما مشخص باشد افراد زیادی برای اطلاعات بیشتر در مورد برند و محصول، آن را اسکن خواهند کرد. این نکته در مورد سایر ابزار های ارتباط بصری مشتریان با برند روی تبلیغات چاپی نیز صادق است و چاپ لارج فرمت قدرت بیشتری به هر گونه ابزار چاپی می دهد.

 

 

  1. افزایش فروش در خرده فروشی ها

ساخت تابلو های تبلیغاتی و اطلاع رسانی بزرگ بخصوص در فروشگاه های خرده فروشی و هایپرمارکت ها باعث ایجاد تعامل و خرید بیشتر مردم می شود. به همین دلیل با استفاده از چاپ فرمت بزرگ می توانید فروش بیشتری را تجربه کنید.

 

 

فوائد استفاده از چاپ فرمت بزرگ

  • چاپ تصاویر و پوستر ها با ابعاد دلخواه
  • کیفیت بالا و استاندارد چاپ
  • چاپ با دوام و ماندگار (جوهر UV)
  • چاپ متناسب با هر بودجه
  • امکان چاپ سریع بر خلاف چاپ افست
  • حفظ محیط زیست و استفاده از مواد قابل بازیافت

 

 

انواع چاپ لارج فرمت

 

 

انواع چاپ لارج فرمت

 

 

 

  • چاپ لارج فرمت فضای بسته (Indoor)

موارد چاپی با فرمت بزرگ عرض 40 تا 500 سانتی متر را که قصد دارید در داخل فضای بسته مانند اداره و فروشگاه استفاده کنید بهتر است با فرمت فضای بسته چاپ کنید. نورپردازی در موارد چاپی لاـرج فرمت را هم می توان به دو دسته بک لایت و فرانت لایت (نورپردازی از پشت و جلو) تقسیم بندی کرد. پرینتری که برای این موضوع مورد استفاده قرار می گیرد، دستگاه اکوسالونت است که با کیفیت بالا مواد چاپی را تولید می کند. این نوع از چاپ عریض را معمولا روی کاغذ های گلاسه، وینیل، PVC و … انجام می دهند.

 

  • چاپ لارج فرمت فضای باز (Outdoor)

جوهر مورد استفاده برای چاپ لارج فرمت فضای باز، از نوعی است که برای محط زیست مضر نبوده و همچنین بوی بدی ساطع نمی کند. برای چاپ چه مواردی از لارج فرمت استفاده می شود؟

 

  • بنر

یکی از اصلی ترین دلایلی که شرکت ها به سمت چاپ لارج فرمت رفتند، امکان چاپ بنر با ابعاد بزرگ برای تبلیغات در نمایشگاه ها، روی ساختمان ها و فروشگاه ها بود. با استفاده از چاپ بنر لـارج فرمت می توان موارد تبلیغاتی را با ابعادی تا 5 متر نیز تولید و استفاده کرد.

 

  • پوستر

هنگامی که به اطلاعیه های مهمی مانند افتتاح فروشگاه یا تبلیغ برند شما در نمایشگاه نیاز می شود، به یک پوستر بزرگ نیاز دارید که مراجعه کنندگان بلافاصله متوجه آن شوند. چاپ پوستر لارج فرمت با وضوح بالا و رنگ های زنده می تواند فوراً توجه مشتری شما را به خود جلب کند.               

 

  • چاپ پلات

چاپ پلات نیز یکی از انواع چاپ با فرمت بزرگ است که توانایی چاپ در عرض ثابت و طول تا 30 متر را دارد. برای محافظت از پلات چاپ شده در برابر عوامل محیطی و همچنین افزایش کیفیت چاپی، از لایه ای نازک به نام لمینت روی چاپ استفاده می کنند. استفاده از لمینت روی جلوه و جذابیت چاپ نیز بصورت مستقیم اثرگذار است از این رو اغلب به این نوع چاپ، پلات لمینت گفته می شود.

 

  • چاپ سولیت

سولیت یکی از انواع تبلیغات چاپی است که به لحاظ کیفیت بالای چاپ و ویژگی های منحصر به فرد، برای استفاده در فضای داخلی و خارجی نمایشگاهی بسیار مناسب است. جنس و متریال اصلی چاپ سولیت از pvc است و مانند لیبل PVC، کیفیت بالای نگهداری جوهر و قابلیت های ضد آب خوبی به این نوع چاپ می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

با ما در واتسپ در ارتباط باشید