دستمال کاغذی از فرهنگ‌سازی تا تبلیغات روی میز خانه شما

صنعت دستمال کاغذی
صنعت دستمال کاغذی های بهداشتی چینی در دوران طلایی توسعه
اکتبر 13, 2018
دستمال کاغذی تبلیغاتی
دستمال کاغذی تبلیغاتی حریر ترمه
اکتبر 22, 2022

دستمال کاغذی از فرهنگ‌سازی تا تبلیغات روی میز خانه شما

دستمال کاغذی

دستمال کاغذی

خیلی‌ها هنوز هم دستمال کاغذی را با نام کلینکس Kleenex می‌شناسند، برندی آمریکایی که ۵۰ سال پیش توسط شرکت صنایع کاغذسازی نوظهور وارد ایران شد و با آمدنش فرهنگی جدید را پایه گذاری کرد و سالها طول کشید تا جای دستمال‌های گلدوزی شده توی جیب را بگیرد.

همچنین به‌سرعت دستمال کاغذی از کالایی تشریفاتی به کالایی مصرفی تبدیل شد و امروز با انواع و اقسام برندها و طرح‌ها در بسته بندی‌های زیبا و خلاقانه گرفته تا فروش رولی و فله‌ای در حال رقابت هستند تا هر یک از کارخانه‌های چند میلیاردی تا کارگاه‌های چند ده میلیونی سهمی از این بازار بی انتها را از آن خود کنند.

بازاری که سرانه مصرفش یک‌دهم سرانه مصرف در دنیاست یعنی جای رشدی بیش از آنچه که بتوان تصور کرد، پس می‌توان نتیجه گرفت که هنوز با گذشت ۵۰ سال از ورود این کالا به کشور، بازاری بکر برای برندها و تثبیت نامشان برای آینده این محصول وجود دارد.

اولین حرکت‌ها و نوآوری‌ها با تغییراتی در طرح گرافیکی بسته بندی‌ها آغاز شد که برندی چون چشمک را در جایگاه اولین‌های انتخاب دستمال کاغذی برای مشتریان قرار داد و در مراحل بعد با طراحی اشکال مختلف در بسته بندی برای داخل خودرو و یا با نام‌هایی همچون شمش طلا… و با ایده‌های جدیدتر در تلاش برای کسب سهم بیشتری از این بازار بکر هستند.

برای مثال نرمه از دستمال کاغذی تبلیغاتی به عنوان یک رسانه برای فرهنگ‌سازی استفاده نموده‌است و به درج مطالبی در رابطه با نکات بهداشتی و دانستنی‌های سلامتی پرداخته است.و حال دیگر دستمال کاغذی تنها بعنوان یک کالای مصرفی دیده نمی‌شود .

دستمال کاغذی

جایگاهی والاتر از یک محصول مصرفی پیدا کرده‌است و صاحبان برندهای مختلف مخصوصاً آنها که در زمینه شوینده، بهداشتی و آرایشی فعال هستند مانند سافتلن از این کالا هم به‌عنوان یک آیتم تبلیغاتی و هم درآمدزا استفاده می‌کنند تا نام دیگر محصولات‌شان را روزانه در معرض دید مشتریان قرار دهند.

کافی‌ست نگاهی به اطراف خود بیاندازید، بر روی میز آرایش، میز ناهارخوری، میز کنفرانس و حتی پیشخوان آشپزخانه شما !

دیدگاه ها بسته شده است

با ما در واتسپ در ارتباط باشید