دستمال کاغذی فول کات

دستمال کاغذی تبلیغاتی
دستمال کاغذی تبلیغاتی حریر ترمه
اکتبر 22, 2022
بررسی کارت های شناسایی هوشمند
سپتامبر 30, 2023

دستمال کاغذی فول کات

دستمال کاغذی فول کات

دستمال کاغذی فول کات

دستمال کاغذی فول کات چیست؟

دستگاه فول کات یکی از دستگاه هایی می باشد که در انواع خط تولیدهای انبوه دستمال کاغذی نقش دارد. در واقع با توجه به ویژگی های دیده شده در این دستگاه، می توان در کمترین زمان ممکن و با کیفیت بالا، تعداد بالایی دستمال کاغذی تولید نمود. البته اتوماتیک بودن یا نبودن دستگاه فول کات و این که چند لایه باشد، در میزان تولید و خروجی نهایی موثر است. یکی از معروف ترین و بهترین دستگاه های فول کات، دستگاه اتوماتیک 4 لایه می باشد که می تواند روند تولید را با سرعت بسیار زیادی دنبال کند. تولیدکنندگان با خرید یک دستگاه فول کات 4 لایه در یک شیفت کاری که حدودا 8 ساعت است، می توانند تا 18 هزار جعبه دستمال کاغذی تولید نمایند.

درواقع دستگاه فول کات دستمال کاغذی وظیفه دارد که ورقه‌های بزرگ دستمال کاغذی را به اندازه‌های مطلوب برش داده و برای فرآیند بسته‌بندی آماده کند. این دستگاه‌ها با توجه به تعداد لاین و قدرت موتور خود، در هر ساعت می‌توانند حدود 3 هزار جعبه دستمال کاغذی تولید کنند.

دستگاه تولید دستمال کاغذی حاشیه سود بالایی دارند، اما برای استفاده از آن ها باید دانش و تخصص کافی داشته باشید. برای ساخت انواع دستمال کاغذی مانند تولید دستمال توالت، تولید دستمال آشپزخانه ، تولید دستمال کاغذی جعبه ای و عرضه آن به بازار، خطوط تولید مانند خط تولید دستمال کاغذی، دستگاه جعبه زن و دستگاه رول دستمال کاغذی مورد نیاز بوده و همچنین این خط تولید به نوع دستمال کاغذی شما بستگی دارد. برای مثال، تولید دستمال کاغذی رولی، بر خلاف دستمال‌ کاغذی های اقتصادی، هر کدام ویژگی‌ های خاص خود را دارند. این دستگاه ها با توجه به کاربردشان می توانند از تولید مقادیر زیادی دستمال کاغذی پشتیبانی نمایند. دستمال کاغذی فول کات

آخرین دستگاه ها و محصولات در زمینه راه اندازی خط تولید دستمال کاغذی

تاریخچه خط تولید دستمال کاغذی

دستمال کاغذی رایج‌ترین چیزی است که ما در زندگی روزمره برای منظورهای مختلف چون تمیز کردن، گردگیری، بسته‌بندی و استفاده شخصی از آن استفاده می‌کنیم. اگر نگاهی به تاریخچه صنعت دستمال کاغذی بیندازیم متوجه می‌شویم که با اینکه کاغذ از قرن دوم قبل از میلاد به عنوان یک ماده بسته‌بندی و لایه‌بندی در چین شناخته شده بود، ولی اولین استفاده از دستمال کاغذی در تاریخ بشر به قرن ششم پس از میلاد در اوایل قرون وسطی در چین باز می‌گردد.

یک حرکت مهم به سمت تولید و توزیع دستمال کاغذی مدرن توسط معلمی در فیلادلفیا در سال ۱۹۰۷ انجام شد. او که نگران شیوع سرماخوردگی خفیف در کلاس درس خود بود، علت آن را این واقعیت دانست که همه دانش‌آموزان از یک حوله پارچه‌ای مشترک استفاده می‌کردند.  ایده‌ انقلابی او این بود که او اقدام به برش کاغذ به شکل مربع کرد تا هر دانش‌آموزی به صورت فردی از دستمال خودش استفاده کند. آرتور اسکات مدیر شرکت کاغذ اسکات در مورد این معلم شنید و تصمیم گرفت کاغذهای ضخیم را به ورقه‌های کوچک به اندازه حوله برش داده و آنها را به عنوان دستمال کاغذی یکبار مصرف بفروشد. او بعدها اسم محصول تولیدی خود را به Sani-Towel تغییر داد و آنها را برای استفاده در مکان‌های عمومی به هتل‌ها، رستوران‌ها و ایستگاه‌های راه‌آهن فروخت.

در سال ۱۹۳۱، اسکات اولین دستمال کاغذی را برای آشپزخانه معرفی کرد و دستمال کاغذی به این ترتیب متولد شد. با این حال، سال‌ها طول کشید تا استفاده از این محصول در میان مردم مورد پذیرش قرار گیرد و این دستمال‌های کاغذی تولید شده جایگزی حوله‌های پارچه‌ای مورد استفاده در آشپزخانه افراد شود.

مراحل تولید دستمال کاغذی در خط تولید دستمال کاغذی

در ابتدا بهتر است بدانید که مهمترین ماده اولیه که در خط تولید دستمال کاغذی به کار می‌رود کاغذ تیشو است که هم دارای وزن بسیار سبک است و هم از قدرت جذب بالایی رطوبت برخوردار بوده و البته بسیار لطیف است.  به دلیل عدم استفاده از هر نوع ماده شیمیایی در ساخت کاغذ تیشو احتمال بروز حساسیت یا هر نوع واکنش آلرژیک به دستمال‌های تولید شده از این محصول صفر است، بسیاری از تولید کنندگان این محصول بهداشتی امروزه اقدام به تولید کاغذ تیشو نموده‌اند.

و اما در رابطه با مراحل تولید دستمال کاغذی بایستی بگوییم که پس از برش تکه‌های چوب در ابعاد مختلف و به صورت لایه‌های بسیار نازک طی فرایندی آنها را به خمیر تبدیل می‌کنند که این خمیر حاوی فیبر، سلولز و مواد لیگنین است. سپس این خمیر  را با استفاده از برخی  مواد شیمیایی و مواد سفیدکننده گیاهی در سیستم‌های شوینده خاص شستشو می‌دهند تا رنگ آنها را از بین برده و به رنگ سفید در آیند، سپس در صورت تمایل می‌توانند به آنها رنگ اضافه کنند( برای تولید دستمال کاغذی در رنگ‌های مختلف). شستشوی خمیر حاصله می‌تواند از زرد شدن الیاف چوبی موجود در خمیر دستمال جلوگیری کرده و کیفیت محصول تولیدی را افزایش دهد.

بعد از شستشو چون خمیر حاوی مقادیر زیادی آب است به منظور کاهش رطوبت آنها تا حدود ۵ % خمیر حاصله را از صفحات مشبک آب عبور می‌دهند سپس وارد سیلندرهای مخصوص شده و پرس می‌شوند و نهایتا به کمک تیغ‌های فلزی انعطاف‌پذیر، پرچین و نرم و در واقع کریپ می‌شوند.

و در نهایت مرحله برش است که ورق‌های تولید شده برش داده می‌شوند و دور لوله‌های مقوایی نازک پیچیده می‌شوند. مرحله برش دستمال کاغذی که در واقع مرحله آخر از تولید این محصول بهداشتی است اهمیت زیادی در کیفیت نهایی محصول دارد و در این مرحله بر اساس نوع دستمال کاغذی تولید شده قیمت‌های متفاوتی نیز برای آنها تعیین می‌شود.

دستگاه خط تولید  دستمال کاغذی

از آنجائیکه دستمال کاغذی کاربردهای مختلفی دارد، در مدل‌ها و اندازه‌های مختلف نیز تولید می‌شود؛ بنابراین انواع مختلفی از دستگاه‌های تولید دستمال کاغذی مانند دستگاه دستمال کاغذی، دستگاه دستمال توالت، دستگاه رول توالت و دستگاه دستمال کاغذی جعبه‌ای و  … وجود دارند که تولیدکنندگان این محصول با استفاده از این دستگاه‌ها که به صورت اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک کار می‌کنند به تولید این محصولات بهداشتی و پرمصرف می‌پردازند اگر شما عزیزان قصد کسب آگاهی از کاربرد و نیز  دستگاه تولید دستمال کاغذی را دارید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

از جمله دستگاههای مورد استفاده در ساخت و تولید دستمال کاغذی می‌توان به انواع دستگاه و ابزار آلات زیر اشاره کرد:

  • دستگاه جعبه زن

این دستگاه که از طراحی دقیق، عملکرد پایدار و ساده و همچنین ساختار محکم و مقاوم برخوردار است، بخشی از خط تولید تمام اتوماتیک تولید دستمال کاغذی است و به منظور دنباله‌وار قرار دادن دستمال کاغذی طراحی شده است، بدین معنی که اگر دقت کرده باشید شما مصرف کننده گرامی به دنبال کشیدن دستمال کاغذی بالایی معمولا دستمال کاغذی زیر آن جایگزین دستمالی می‌شود که برداشته شده است، منظور از دنباله‌‌وار قرار دادن دستمال کاغذی توسط این دستگاه نیز همین است. دستگاه جعبه‌زن توانایی تولید دستمال کاغذی برجسته یا غیربرجسته طبق سفارش مشتری را دارد و همچنین می‌تواند به واحد چاپ دو رنگ یا تک‌رنگ نیز مجهز شود، شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاع از قیمت دستگاه تولید دستمال کاغذی با شماره‌های موجود در سایت تماس حاصل فرموده و اطلاعات لازم را جویا شوید.

  • دستگاه برش دستمال کاغذی

همانطور که از اسم این دستگاه پیداست، این ماشین وظیفه برش زدن خودکار و مداوم دستمال‌های تاخورده را در ابعاد مختلف بر عهده دارد. مسلما در صورت استفاده از آخرین ورژن هر کدام از این ابزارآلات ذکر شده بهترین کیفیت و محصول را تولید خواهید نمود. در رابطه با دستگاه برش دستمال کاغذی نیز در صورتی که از به روزترین آنها استفاده شود مسلما تیغه برش آن به گونه‌ای خواهد بود که به بافت دستمال آسیبی وارد نشده و برش دستمال‌ها در ابعاد استاندارد، یکدست، با سرعت بالا و کیفیت برش عالی انجام گیرد.

  • دستگاه بسته بندی کارتنی دستمال کاغذی

تمامی اعمالی که دستگاه بسته‌بندی در خط تولید تمام اتوماتیک دستمال کاغذی انجام می‌دهد عبارتند از:

  • بسته‌بندی
  • کناره‌دوزی
  • مهر و موم کردن.

تمامی مراحل ذکر شده به صورت خودکار و تمام اتوماتیک انجام می‌گیرد که مسلما نیاز به نیروی کار را کاهش می‌دهد و برای تمام انواع بسته بندی‌ها از جمله بسته‌بندی دستمال‌های جیبی، دستمال سفره، دستمال کاغذی حوله‌ای، انواع دستمال‌های بهداشتی و … مناسب است.

 

انواع دستگاه خط تولید دستمال کاغذی

 

همانطور که پیشتر نیز ذکر شد انواع مختلف دستگاه ساخت دستمال کاغذی  وجود دارند که بسته به نیاز شما و خط تولید مورد نیازتان می‌توانید یکی از آنها را با کسب اطلاع از قیمت دستگاه تولید دستمال کاغذی خریداری و خط تولید خود را با سرمایه نه چندان زیاد راه‌اندازی نمایید، بر اساس تمایل خود می‌توانید انواع خط تولیدهای زیر را داشته باشید:

  • دستگاه خط تولید دستمال کاغذی رولی
  • دستگاه خط تولید دستمال کاغذی جعبه‌ای
  • دستگاه خط تولید دستمال کاغذی سفره‌ای
  • دستگاه تولید دستمال توالت و حوله‌ای کاغذی
  • دستگاه خط تولید دستمال‌های کاغذی جیبی

هر چند در نهایت هدف هر کدام از این دستگاه‌ها یکی است ولی بر اساس فرم دستمالی که تولید می‌کنند برخی از ساختارهای دستگاه‌های مخصوص مدل دستمال کاغذی تولیدی مورد نیاز شماست. مثلا در خط تولید دستمال کاغذی‌های رولی نهایتا پس از برش دستمال‌های تولید شده توسط دستگاه رول پیچ دور استوانه‌های مقوایی رول پیچ می‌شوند. یا در خط تولید دستمال توالت و حوله‌ای، کاغذی انبوهی از دستمال‌ها در رول‌های چهار لایه، سه لایه و دو لایه تولید می‌شوند و گاها برخی از این خطوط تولید به دستگاههای چاپ نیز مجهزند که طرح‌های خاصی را روی دستما‌ل‌های تولید شده چاپ می‌کنند.

شما همچنین می‌توانید از دستگاه خانگی تولید دستمال کاغذی که با برق تکفاز کار می‌کند برای راه‌اندازی یک کسب و کار در منزل استفاده کنید و خیالتان راحت باشد که قیمت دستگاه تولید دستمال کاغذی خانگی به نسبت ویزگی‌ها و قابلیت‌هایی که دارد مناسب بوده و می‌تواند تمامی نیازهای شما برای تولید و بسته‌بندی دستمال کاغذی تولیدی را فراهم کند.

در صورتی که از دستگاه خط تولید تمام اتوماتیک دستمال کاغذی استفاده کنید تمامی مراحل تولید این محصول از جمله فرایندهای مربوط به جمع‌کردن، برجسته‌سازی، شمارش، هماهنگ سازی با دستگاه برش، بسته بندی و انتقال به جعبه تنها توسط یک دستگاه انجام می‌شود. تجهیزاتی که در این خط تولید به کار رفته است از سیستم کنترل فرکانس، سیستم کنترل‌گر PLC و سیستم مجهز به رابط کامپیوتر ﺑﺎ انسان چند کاربره استفاده می‌کند و از تجهیزاتی چون دستگاه جعبه زن، دستگاه برش و بسته‌بندی دستمال کاغذی برخوردار است.

ویژگی دستگاه خط تولید تمام اتوماتیک دستمال کاغذی

  • تمامی مراحل به آسانی پیش خواهند رفت.
  • در صورت عدم دخالت دست دستمال‌ها بدون عیب و نقص تولید خواهند شد.
  • میزان تولید با دستگاه اتوماتیک طبیعتا بالاست.
  • نیازی به نیروی انسانی در فرایند تولید و بسته بندی نخواهد بود.
  • در هزینه های تولید صرفه جویی خواهد شد.
  • هزینه‌های مدیریت خط تولید دستمال کاغذی به میزان زیادی کاهش خواهد یافت.
  • قیمت دستگاه تولید دستمال کاغذی

همانطور که متوجه شدید انواع مختلفی از دستگاه تولید دستمال کاغذی وجود دارد که بسته به قابلیت‌ها و ویژگی‌هایشان از قیمت‌های متفاوتی برخوردارند. از جمله فاکتورهایی که می‌تواند قیمت دستگاه تولید دستمال کاغذی را تحت تاثیر قرار دهد می‌توان به مواردی چون اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک بودن دستگاه، ویژگی‌های فنی و تکنولوژی‌های بکار رفته در دستگاه، اینکه دستگاه مورد نظر ظرفیت تولید چه تعداد دستمال را دارد و نیز مدت ضمانت و خدماتی که شرکت مورد نظر برای محصول خود ارائه می‌دهد اشاره کرد.

شرکت شویاسازان یکی از شرکت‌های فعال در حوزه تولید محصولات شوینده با کیفیت است که چندیست که اقدام به راه‌اندازی واحد تولید دستمال کاغذی خود در مناطق محروم کرده است که علاوه بر تولید محصولات کاربردی و باکیفیت موجبات اشتغال بسیاری از جوانان را نیز فراهم کرده است، این شرکت در راستای کارآفرینی در حوزه راه‌اندازی خط تولید دستمال کاغذی اقدام به راهنمایی و فروش تجهیزات مورد نیاز در این حوزه نموده است که شما عزیزان به منظور کسب اطلاع از خط تولید دستمال کاغذی و نیز فرایند راه‌اندازی این کسب و کار می‌توانید با کارشناسان ما در این شرکت تماس گرفته و آگاهی‌های لازم را کسب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

با ما در واتسپ در ارتباط باشید