افزایش ترافیک برای وب سایت نیچ مارکتینگ

محتوا در نیچ مارکتینگ
اکتبر 30, 2023
چاپ لارج فرمت چیست؟
اکتبر 30, 2023

افزایش ترافیک برای وب سایت نیچ مارکتینگ

تا اینجا، هدف نیچ مارکتینگ این بود که وب‌سایت مناسبی داشته باشیم و در آن، محتوایی با کیفیت تولید کنیم. اگر تمامی این موارد را رعایت کنیم اما ترافیک ورودی به وب‌سایت پایین باشد، نتیجه دلخواه خود را از آن کسب نمی‌کنیم و فروش مناسبی نخواهیم داشت. در فهرست زیر برخی از روش‌های افزایش ترافیک وب‌سایت آورده شده‌اند.

 

  • سئو
  • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
  • بازاریابی ویدیویی
  • بازاریابی ایمیلی
  • تبلیغات کلیکی
  • رپورتاژ آگهی

 

سئو

پیش‌تر در رابطه با سئو صحبت کردیم. باید این نکته را در نظر بگیرید که کسب نتیجه از سئو در طولانی‌مدت امکان‌پذیر است اما از همان ابتدای کار باید به آن توجه داشته باشید. وب‌سایت شما و هر بخش از محتوایی که منتشر می‌کنید باید برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی شده باشد.

نکته مهمی که علاوه بر سئو باید بر روی آن تمرکز کنید، دریافت بک‌لینک است. بک‌لینک به لینکی از مطلب شما می‌گویند که در وب‌سایت دیگری قرار داده شده است. از عوامل اساسی برای کسب رتبه بهتر در صفحه نتایج جستجو (SERP)، بهره‌گیری از استراتژی‌های دریافت بک‌لینک است.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

با استفاده از پلتفرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، لیندکین و توییتر می‌توانید محتوای مناسبی تولید و به اشتراک بگذارید. در این میان، اینفوگرافیک‌ها بیشترین تاثیر را در اشتراک‌گذاری محتوای تولیدی دارند. برخی از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام این قابلیت را دارند که برای تصاویر پست‌ها، کپشن مناسبی نیز نوشته شود. برای این کار باید با اصول کپشن‌نویسی در اینستاگرام آشنا باشید که مطالعه مطلب زیر پیشنهاد می‌شود.

علاوه بر این باید با نحوه نوشتن متن bio اینستاگرام نیز آشنا باشید تا افراد با بازدید از پروفایل شما به طور کامل فعالیت‌های شما آشنا شوند. استفاده از سرویس‌های لینک‌دهی برای درج چندین لینک در بیو اینستاگرام نیز از جمله مواردی است که در پیاده‌سازی استراتژی‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی باید به آن‌ها توجه کنید.

نکته دیگری که در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی باید به آن توجه داشته باشید، کیفیت محتوای ارائه شده است چراکه در شبکه‌های اجتماعی به طور معمول محتوایی کوتاه اما باکیفیت به اشتراک گذاشته می‌شود تا کاربر به هنگام «اسکرول» کردن بر روی پست شما توقف و با آن تعامل کند.

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی ویدیویی

تولید فیلم‌های آموزشی و استفاده از پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب از جمله روش‌های بسیار موثر برای افزایش ترافیک ورودی به وب‌سایت به شمار می‌آید. بسیاری از نیچ مارکترها به دلیل ترس از دوربین و عدم علاقه به ظاهر شدن در جلوی دوربین، این کار را انجام نمی‌دهند. البته گاهی اوقات لزومی ندارد که حتما جلوی دوربین قرار بگیرید بلکه در مواردی همچون آموزش نرم‌افزارها یا ارائه پاورپوینت، تنها نیاز به ضبط صفحه نمایش دارید. در این موارد، تولید محتوا با نرم‌افزارهایی مانند کمتازیا یا «Storyline» انجام می‌شود.

 

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی از جمله روش‌های قدیمی اما کارآمد در نیچ مارکتینگ به شمار می‌آید. با ایجاد فرم‌های تماس و بهره‌گیری از ایمیل‌های کاربران، فهرستی ارزشمند از ایمیل‌های این افراد بدست می‌آورید. در ادامه با استفاده از استراتژی‌های ایمیل مارکتینگ، ترافیک ورودی به وب‌سایت را افزایش می‌دهید.

بهترین راه در جذب افراد موجود در فهرست ایمیل این است که مشوقی باارزش برای آن‌ها فراهم کنید. این مورد به طور معمول به کمک انتشار گزارش‌های مختلف یا محتوای رایگان انجام می‌شود. این نوع از محتوای رایگان مانند اشتراک رایگان ۳۰ روزه، مشاوره رایگان و مواردی از این دست که برای جمع‌آوری اطلاعات داده می‌شوند، موسوم به «لید مگنت» (Lead Magnet) هستند. همچنین، در روشی دیگر می‌توانید یک فیلم آموزشی را به ایمیل آن‌ها ارسال کنید تا موضوعی ارزشمند را یاد بگیرند.

زمانی که فهرست ایمیل خود را تشکیل دادید باید خبرنامه‌ای را تنظیم و به شکل منظم (هفته‌ای یکبار) آن را ارسال کنید. سپس، با برنامه‌ریزی صحیح، محتوای مناسبی در خبرنامه منتشر و با استفاده از ابزارهای خودکار، خبرنامه را به هریک از ایمیل‌های فهرست خود ارسال کنید. البته تمامی این فرآیند را نیز در صورت کمبود وقت می‌توان برون‌سپاری کرد.

 

تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی را می‌توان به شکلی ساده انجام داد و به طور معمول برای این کار از گوگل بهره می‌گیرند. در این روش به ازای هر کلیک کاربر روی لینک موردنظر شما، هزینه‌ای توسط صاحب سایت به تبلیغ‌دهنده پرداخت می‌شود که نمونه‌ای از آن را می‌توان در «Google Ads» مشاهده کرد. به این نوع از تبلیغات، «تبلیغات کلیکی» (Pay Per Click | PPC) می‌گویند.

برای اجرای تبلیغات کلیکی باید از فهرست کلمات کلیدی خود کمک بگیرید. علاوه بر این، نیاز به طراحی مناسب «صفحه فرود» (Landing Page) خواهید داشت. با طراحی صفحه فرود مناسب، ارزش مناسبی را برای بازدیدکننده فراهم می‌کنید. گاهی اوقات در همین صفحه است که می‌توان آن‌ها را برای پر کردن فرم‌های ثبت‌نام متقاعد کرد.

با استفاده از بسترهای موجود این امکان وجود دارد که جامعه هدفی را مشخص کرد و تبلیغات را به این جامعه هدف نمایش داد که این روش را به طور معمول با نام «تبلیغات هدفمند اینترنتی» (Targeted Advertising) می‌شناسند.
تبلیغات کلیکی

رپورتاژ آگهی

با انتشار رپورتاژ آگهی در رسانه‌های (نشریه‌های) مختلف می‌توان ترافیک ورودی به وب‌سایت را افزایش داد. نقطه قوت رپورتاژ آگهی این است که متن آن بر اساس لحن نشریه مورد نظر آماده می‌شود تا خواننده علاوه بر مطالعه مطلب و افزودن به آگاهی خود شاید در ابتدا نیز متوجه نباشد که در حال مطالعه یک محتوای تبلیغاتی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

با ما در واتسپ در ارتباط باشید