تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی در تبلیغات

آنالیز مطالب
اکتبر 21, 2023
دستمال کاغذی جعبه‌ ای
اکتبر 22, 2023

تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی در تبلیغات

با وجود این‌که بکارگیری تمامی امکانات تبلیغاتی در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی امکان‌پذیر نیست اما می‌توانید با در نظر گرفتن نکات مهمی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، تبلیغات مناسبی را در بازاریابی شبکه های اجتماعی ایجاد کنید.

اطلاع از اهداف تجاری

به هنگام تبلیغ برای بازاریابی شبکه های اجتماعی باید بدانید که از این تبلیغات به چه اهداف تجاری می‌خواهید برسید. این کار سبب می‌شود که شبکه اجتماعی مناسبی را برای این کار پیدا کنید و علاوه بر این، به عنوان راهنمایی در تدوین استراتژی نیز به شما کمک می‌کند.

اطلاع از مخاطب هدف

در این متن برای هریک از شبکه‌های اجتماعی، مخاطب هدف را معرفی کردیم. به همین دلیل با دانستن مخاطب هدف و ارائه تبلیغ در شبکه اجتماعی مرتبط با آن، به نتایج بهتری می‌رسید.

استفاده از پست ها برای تبلیغات

برخی از مطالبی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنید نسبت به سایر مطالب، محبوبیت بیشتری دارند. از مضمون این مطالب می‌توانید برای تبلیغات کمک بگیرید.

انتخاب تعامل یا اثرگذاری

برای اینکه بودجه خود را تحت کنترل داشته باشید باید ببینید که برای افزایش تعامل تبلیغ می‌کنید یا افزایش «اثرگذاری» (Impression). اگر به ازای هر بار دیده شدن، پول پرداخت می‌کنید، در واقع پیام شما باید شبکه گسترده‌ای ایجاد کند اما اگر تبلیغات را تنها برای افزایش تعامل انجام می‌دهید در نتیجه، تنها به افرادی نیاز خواهید داشت که تمایل داشته باشند با شما به تجارت بپردازند.

البته توجه داشته باشید که هریک از کمپین‌های تبلیغاتی به شکل متفاوتی بر کسب و کار شما تاثیر می‌گذارند.

طراحی تبلیغ بر اساس تلفن همراه

بسیاری از کاربران از تلفن همراه خود برای دسترسی به شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. این امر بدان معنی است که تبلیغات به طور عمده توسط تلفن همراه مشاهده می‌شوند. در حقیقت، تبلیغات شما باید به شکل ویژه‌ای برای صفحه نمایش کوچک موبایل طراحی شده باشند.

آزمایش تبلیغات و بهینه سازی

یکی از مزایای تبلیغات شبکه‌های اجتماعی، دریافت بازخورد از آن‌ها است. بهترین کار این است که تبلیغات خود را برای گروه کوچکی از مخاطبین در نظر بگیریم و در صورتیکه به نتیجه رضایت‌بخشی رسیدیم، از آن در کمپین‌های تبلیغاتی اصلی خود استفاده کنیم.

سنجش نتایج و گزارش دهی

همانقدر که اهداف شما پیش از انجام تبلیغات مهم است، سنجش نتایج حاصل نیز اهمیت بالایی دارند چراکه از این طریق میزان رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده را بررسی می‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

با ما در واتسپ در ارتباط باشید