دستمال کاغذی جعبه‌ ای

تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی در تبلیغات
اکتبر 22, 2023
معرفی انواع برند های دستمال کاغذی
اکتبر 22, 2023

دستمال کاغذی جعبه‌ ای

طراحی بسته بندی دستمال کاغذی

 

برای تولید دستمال کاغذی جعبه ‌ای علاوه بر خود کاغذ به جعبه و کارتن هم نیاز است. جعبه دستمال کاغذی از طرح فیلم و زینک تهیه شده و در ساخت آن از مقوای پشت ‌طوسی استفاده می‌ شود که بسته به سلیقه سفارش‌ دهنده می ‌تواند دارای طرح ‌های مختلف باشد.

 

پس از آماده شدن جعبه‌ ها کاغذ ها باید برش داده شوند. برای انجام این برش‌ها از دو نوع دستگاه مختلف استفاده می ‌شود. نوع اول دستگاه تیغ و تا می ‌باشد که به وسیله یک تیغ دوار کاغذ ها را در اندازه معینی برش می ‌دهد. اندازه برش به قطر دورانی تیغ بستگی دارد و قابل تنظیم نیست.

نوع دیگر دستگاه برش دستگاه فول‌ کات است که از یک انبر دوطرفه مجهز به تیغ برش استفاده می ‌کند. در این دستگاه رول ‌های کاغذ روی دو عدد رول ‌باز‌کن قرار گرفته و در سمت دیگر با فشار هوا وارد محفظه برش می ‌شوند. در این محفظه دو عدد تیغ برش به صورت مورب کاغذ را در ابعاد مشخصی برش داده و پس از تا کردن، آن‌ها را در میز خروجی قرار می ‌دهند. پس از انجام برش کاغذ ها داخل جعبه قرار گرفته و بسته ‌بندی می ‌شوند.

سرعت کار دستگاه فول‌ کات بسیار بیشتر از دستگاه تیغ و تا بوده و همچنین دارای قابلیت تنظیم ابعاد نیز می ‌باشد.

 

در سال ‌های اخیر نوع دیگری از دستمال کاغذی نیز تولید شده که دستمال خانواده یا فلکسی نام دارد. فرآیند تولید این دستمال مشابه دستمال جعبه ‌ای است. با این تفاوت که در پلاستیک‌ های طراحی ‌شده بسته ‌بندی می ‌شود.

 

دستمال توالت (دلسی)

 

دستمال کاغذی | نکات بهداشتی درباره “دستمال کاغذی”

 

دستمال توالت یا دلسی با توجه به نوع کاربرد معمولا به صورت 3 و یا 4 لایه تولید می ‌شود. همچنین جهت افزایش سطح تماس، برجستگی ‌هایی نیز بر روی سطح آن ایجاد می ‌شود.

جهت تولید دستمال توالت، رول کاغذ بر روی یک دستگاه رول ‌باز‌کن و سمت دیگر آن نیز بر روی یک رول مقوایی قرار می‌ گیرد. تیغه ‌های برش بسته به نوع استاندارد بر روی انتهای رول تنظیم می ‌شوند. در حین باز شدن رول اصلی در یک سمت و جمع شدن رول بر روی لوله مقوایی، عملیات برش نیز انجام می ‌شود.

پس از پایان عملیات برش دستمال ‌ها به صورت 2، 4، 6 و یا 12 قلو و در کیسه‌ های طرح‌ دار نایلونی بسته ‌بندی و جهت مصرف عرضه می ‌گردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

با ما در واتسپ در ارتباط باشید