دستمال کاغذی چیست؟

برنامه ریزی انتشار برای بازاریابی شبکه های اجتماعی
اکتبر 17, 2023
انواع دستمال کاغذی
اکتبر 17, 2023

دستمال کاغذی چیست؟

یکی از کاربردی ترین کالاهای بهداشتی دستمال کاغذی است. دستمال کاغذی نوعی دستمال یکبار مصرف است که بافت نرمی دارد. این دستمال جذب کننده آب، رطوبت، کثیفی و غیره است. این محصول با سبک ترین و نازک ترین قسمت کاغذ ساخته می شود .این دستمال‌ها جایگزین دستمال‌های پارچه‌ای شده است.

دستمال کاغذی

مواد اولیه دستمال کاغذی ها بستگی به نوع کیفیت و جنس آنها ها متفاوت است. در بسیاری از آنها بیش از 1000 نوع مواد شیمیایی وجود دارد که کلر به عنوان یک ماده سمی جز آن ها می باشد.

 

دستمال کاغذی چیست و چه کاربردی دارد؟
دستمال کاغذی چیست و چه کاربردی دارد؟

 

مواد شیمیایی به خصوص کلر برای سلامتی ضرر دارد و باعث بسیاری از بیماری های پوستی می شود. به همین علت دستمال های جنس خوب از بازیافت موادی مانند جای پودر های لباسشویی، شانه تخم مرغ، بطری های پلاستیکی و .. به وجود می آیند.

تاریخچه دستمال کاغذی

در گذشته که دستمال کاغذی وجود نداشت مردم از دستمال های پارچه ای استفاده می کردند. دستمال های پارچه ای یکبار مصرف نبودند و همین موضوع باعث شد تا آن ها به طور کامل بهداشتی نباشند.

در سال 1924 اولین دستمال در کیمبرلی-کلارک به عنوان کلینکس ساخته شد. این محصول در ابتدا ساخته‌شده بود تا کرم و آرایش را از صورت پاک کند.

سپس در سال 1984 گوت لوب کروم (Gottlob Krum) کاغذی نرم و لطیف و آغشته به گلیسیرین را تولید کرد و اولین دستمال کاغذی را به ثبت رساند.

گوت لوب کروم اعتقاد داشت دستمال کاغذی می تواند در پیشگیری از ابتلا به بیماری های عفونی و مسری و افزایش بهداشت کمک کند.

تولید کلینکس با جعبه های کارتونی شکل که هر برگ دستمال از جعبه به آسانی بیرون می آید مانند بمب در کشور ها ترکید و با استقبال و موفقیت بسیاری مواجه شد.

بعد از چندین سال دستمال با نام برند کلینکس وارد کشور ایران شد. این محصول کم کم در زندگی مردم جای خود را باز کرد و امروزه به عضو ثابتی از خونه ها تبدیل شده است.

 

 اولین دستمال کاغذی در ایران

Kleenex اولین دستمال کاغذی بود که وارد کشور ایران شد. کلینکس در شرکت آمریکایی کلینکس تولید می شد و سپس به ایران صادر می شد.

شرکت آمریکایی Kleenex در سال 1924 آغاز به کار کرد و جز اولین شرکت های تولید کننده دستمال بود. به همین علت امروزه نیز گاهی از زبان افراد با تجربه و قدیمی ها نام کلینکس را می شنویم، که به جای دستمال کاغذی استفاده می شود.

البته در زمان حال برند های بسیار زیادی دستمال با کیفیت های متفاوتی تولید کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

با ما در واتسپ در ارتباط باشید