سئو خارجی سایت

سئو تکنیکال سایت چیست ؟
اکتبر 15, 2023
سئو محلی چیست ؟
اکتبر 15, 2023

سئو خارجی سایت

سئو خارجی وب‌سایت تکنیک‌هایی را شامل می‌شود که در خارج از وب‌سایت انجام می‌دهیم تا رتبه آن را در صفحه نتایج بهبود دهیم. ازجمله اصلی‌ترین اقداماتی که در سئو خارجی وب‌سایت انجام می‌شوند می‌توان به «لینک‌سازی خارجی» (External Link building) و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد. گوگل بارها اعلام کرده که بک‌لینک‌ها (لینک‌های ایجادشده از طرف وب‌سایت‌های دیگر) و دیگر فاکتورهای سئو خارجی سیگنال‌های مثبتی به الگوریتم‌های رتبه‌بندی ارسال می‌کنند و در بهبود رتبه‌بندی صفحات وب‌سایت بسیار موثرند. در ادامه به اصلی‌ترین تکنیک‌های سئو خارجی وب‌سایت اشاره می‌کنیم.

دریافت بک لینک برای سئو

«بک‌لینک یا لینک خارجی» (Backlink | Inbound Link) به لینکی گفته می‌شود که وب‌سایت‌های دیگر به طرف وب‌سایت شما ایجاد می‌کنند. بک‌لینک‌های هر وب‌سایت به‌عنوان یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی مستقیم در سئو در نظر گرفته می‌شود چون در حقیقت اعتبار و کیفیت محتوای وب‌سایت شما را تایید می‌کنند. بنابراین وب‌سایت‌هایی که بک‌لینک‌های بیشتر و باکیفیتی از وب‌سایت‌های معتبر و مرتبط دریافت کرده‌اند در رتبه‌های بالاتری در صفحه نتایج قرار می‌گیرند.

 

روش های دریافت بک لینک در سئو خارجی

اولین، طبیعی‌ترین و بهترین روشی که برای دریافت بک‌لینک وجود دارد، تولید محتوای مرتبط و باکیفیت به‌طور مداوم است. این کار در طولانی‌مدت وب‌سایت شما را به منبع تخصصی اطلاعات حوزه کاری کسب و کارتان تبدیل می‌کند. گوگل هم این روش دریافت بک‌لینک را از روش‌های دیگر بیشتر تایید می‌کند چون بک‌لینک‌ها در اصل باید به‌صورت طبیعی و بدون هیچ تلاشی به طرف وب‌سایت ایجاد شوند. این روش در حوزه سئو کلاه سفید قرار می‌گیرد و توسط خود گوگل هم توصیه شده است.

بر اساس بررسی‌های انجام شده اشکال محتوای زیر بیشترین میزان بک‌لینک را به‌طور طبیعی دریافت می‌کنند:

  • محتواهای دارای عناصر بصری مانند اینفوگرافیک، نمودار، جدول و تصاویر مفید و کاربردی
  • محتواهای فهرستی
  • محتواهای دارای آمار و ارقام معتبر
  • راهنماهای جامع و کاربردی

 

چون این روش نیازمند زمان است، کارشناسان سئو از روش‌های دیگری هم برای دریافت بک‌لینک استفاده می‌کنند:

  • لینک‌سازی با لینک خراب: در این روش باید لینک‌های خراب (لینک‌هایی که کاربران با کلیک روی آن‌ها به هیچ صفحه‌ای هدایت نمی‌شوند) را در وب‌سایت‌های معتبر به کمک ابزارهایی مانند Link Miner «+» پیدا کرده و از آن‌ها بخواهید این لینک‌ها را با بک‌لینک وب‌سایت شما جایگزین کنند.
  • «نگارش پست‌های مهمان» (Guest Bloggingدر وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌های معتبر و مرتبط: برای این کار باید وب‌سایت‌هایی را که مطالب و پست‌های نویسندگان مهمان را در حوزه کاری مرتبط با شما منتشر می‌کنند، پیدا و در آن‌ها مطلب بنویسید. در اغلب موارد این وب‌سایت‌ها پس از انتشار مطلب به وب‌سایت شما بک‌لینک می‌دهد. حتی اگر هیچ بک‌لینکی هم دریافت نکنید، اشاره به نام وب‌سایت شما سیگنال مثبتی به گوگل ارسال می‌کند.

نکته مهم: به متنی که لینک وب‌سایت شما در وب‌سایت مبدا بک‌لینک روی آن درج می‌شود، انکر تکست بک‌لینک گفته می‌شود که بهتر است دارای کلمه کلیدی صفحه مقصد (وب‌سایت شما) باشد و حتما روی حالت Follow تنظیم شود. با این کار ارزش صفحه مبدا به صفحه مقصد منتقل می‌شود و گوگل این موضوع را در رتبه‌بندی لحاظ می‌کند.

دریافت بک لینک با روش های دیگر

روش‌هایی که تا اینجا برای دریافت بک‌لینک بررسی کردیم، با دستورالعمل‌های گوگل هماهنگ بودند. در سال‌های گذشته وب‌سایت‌ها از روش‌هایی خلاف دستورالعمل‌های گوگل برای دریافت بک‌لینک استفاده می‌کردند که ازجمله آن‌ها می‌توان به موارد فهرست زیر اشاره کرد:

  • بک‌لینک‌های PBN | Private Blogging Network: در این روش مدیر وب‌سایت چند وبلاگ و وب‌سایت مختلف را ایجاد و در آن محتوای مرتبط با موضوع اصلی وب‌سایت تولید می‌کند. در ادامه از طرف این وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌ها به طرف وب‌سایت اصلی بک‌لینک‌های مصنوعی ایجاد می‌کند.
  • خرید بک‌لینک اسپم: در این روش وب‌سایت از وب‌‌سایت‌های دیگر در ازای پرداخت پول بک‌لینک بی‌کیفیت دریافت می‌کنند.

با هوشمندتر شدن الگوریتم‌های رتبه‌بندی، گوگل در مدت زمان کوتاهی این بک‌لینک‌ها را شناسایی و وب‌سایت را به خاطر آن‌ها جریمه می‌کند، پس بهتر است حتما از روش‌های سئو کلاه سفید برای لینک‌سازی خارجی استفاده کنید.

 

حضور و فعالیت در شبکه های اجتماعی

«بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی یا سوشیال مارکتینگ» (Social Media Marketing) یکی از روش‌های مهم در دیجیتال مارکتینگ است که در آن از شبکه‌های اجتماعی برای معرفی و تبلیغ محصولات و خدمات کسب و کار استفاده می‌شود. این روش با افزایش آگاهی از برند و «اشاره به نام برند» (Brand Mentions) اثر مثبتی در سئوی وب‌سایت دارد.

بسیاری از وب‌سایت‌ها با تولید محتوای مرتبط و باکیفیت در شبکه‌های اجتماعی، یک کانال ارتباطی و تعاملی قوی با مخاطبان هدف کسب و کار ایجاد می‌کنند. مخاطبان هدف ممکن است این محتوا را با دیگران به اشتراک بگذارند یا از طریق آن به طرف وب‌سایت شما هدایت شوند. این موضوع به لینک‌سازی بهتر و افزایش سیگنال‌های اجتماعی وب‌سایت شما کمک می‌کند. لینک‌سازی بهتر و افزایش ذکر نام برند تأثیر مستقیمی روی بهبود سئوی خارجی وب‌سایت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

با ما در واتسپ در ارتباط باشید