سئو محلی چیست ؟

سئو خارجی سایت
اکتبر 15, 2023
مفهوم سئو کلاه سفید، سیاه و خاکستری
اکتبر 15, 2023

سئو محلی یا لوکال سئو بخش کوچکی از سئو است که در آن وب‌سایت را برای نتایج جستجوهای محلی بهینه می‌کنیم. جستجوهای محلی جستجوهایی هستند که کاربران در آن‌ها به دنبال دریافت محصولات و خدمات در نزدیکی موقعیت جغرافیایی خود هستند.

سئو محلی را می‌توان مانند دیگر انواع سئو بخش جداگانه‌ای در نظر گرفت، چون همه تکنیک‌های سئو داخلی و تکنیکال را در مقیاس محلی اجرا می‌کند اما از آن‌جاکه تکنیک‌های اصلی انجام آن در خارج از وب‌سایت اجرا می‌شوند، کارشناسان سئو آن را بخشی از سئوی خارجی به حساب می‌آورند. مهم‌ترین تکنیک‌های لوکال seo در سئو خارجی عبارت‌اند از:

 

  • حساب کاربری Google My Business
  • پیگیری ارجاعات NAP

در ادامه هرکدام از موارد بالا را به‌طور خلاصه بررسی می‌کنیم.

 

حساب کاربری Google My Business

پلتفرم Google My Business «+» ابزار رایگان گوگل برای کسب و کارها است. وب‌سایت‌ها با ثبت‌نام و تکمیل حساب کاربری در این پلتفرم در نتایج جستجوهای محلی کاربران نمایش داده می‌شوند. چون این پلتفرم در خارج از وب‌سایت قرار گرفته، بهینه‌سازی حساب کاربری آن را بخشی از سئوی خارجی در نظر می‌گیریم.

 

نمایش کسب و کار در فهرست گوگل

 

در زمان ایجاد و تکمیل حساب کاربری در GMB به نکات زیر توجه کنید:

  • اطلاعات تماس و آدرس محل کسب و کار را با دقت و جزییات کامل وارد کنید.
  • به تمام بازخوردها و نظرات مشتریان پاسخ دهید.
  • به‌طور منظم تصاویر و ویدیو‌های جذاب از محل کسب و کار در پلتفرم منتشر کنید.

 

مفهوم NAP در سئو محلی چیست ؟

«NAP» مخفف «نام (Name)، آدرس (Address) و شماره تماس (Phone Number)» است. منظور از NAP Citation در سئوی محلی که می‌توان آن را به‌صورت «نقل‌قول‌های NAP» ترجمه کرد، هر محلی در سطح وب است که نام، آدرس، و شماره تماس کسب و کار شما در آن‌ها ذکر می‌شود. این محل‌ها می‌توانند وب‌سایت‌های دیگر، فهرست‌های راهنمای کسب و کار، پروفایل شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های ثبت بازخورد باشند.

 

 

نمونه nap فرادرس در google my business

 

 

گوگل از نقل‌قول‌های NAP به‌عنوان فاکتور رتبه‌بندی سئوی محلی برای ارزیابی درستی اطلاعات کسب و کار شما در سطح وب استفاده می‌کند و هرچه نقل‌قول‌های بیشتری از اطلاعات کسب و کار شما در فضای وب ذکر شود، وب‌سایت شما معتبرتر به نظر می‌رسد، به‌همین دلیل است که باید تلاش کنید تا جای ممکن نقل‌قول‌های NAP یکسانی از وب‌سایت‌های معتبر سطح وب بگیرید. نکته خیلی مهم در مورد NAP-ها یکسان بودن آن‌ها در محل‌های مختلف است پس حتما چک کنید اطلاعات و مشخصات وب‌سایت شما در فضای وب یکسان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

با ما در واتسپ در ارتباط باشید