سامانه پیامکی یا پنل پیامکی چیست؟

ساز بلز و ویژگی های آن
اکتبر 4, 2023
همه چیز در مورد گل مینا
اکتبر 4, 2023

سامانه پیامکی یا پنل پیامکی چیست؟

پنل پیامکی چیست؟

پنل پیامکی یا سامانه پیامکی در حقیقت یک نرم‌افزار در فضای اینترنت است، که به شما اجازه می‌دهد تا بدون محدودیت و به صورت انبوه (یا حتی تکی) پیامک تبلیغاتی یا اطلاع‌رسانی ارسال کنید و علاوه بر آن امکان دریافت و تحلیل پیام کوتاه را نیز در اختیار شما  قرار می‌دهد.

 

اگر بدانید پنل پیامکی چیست و چه امکاناتی دارد روش‌های تبلیغاتی قدیمی را دور خواهید ریخت!

 

شاید این ساده‌ترین پاسخ به پرسش شما یعنی “پنل اس ام اس چیست؟” باشد. حالا مخاطب شما می‌تواند یک نفر باشد یا کل شاگردان یک مدرسه و یا در مقیاسی بزرگ‌تر، اهالی شهر یا کشوری را شامل شود. به عبارت دیگر شما بدون نیاز به سخت‌افزار یا برنامه جانبی خاصی می‌توانید مشتریان را دسته‌بندی کنید و پیامک‌های متناسب با هر دسته را ارسال کنید.

اگر می‌خواهید سری در سرها درآورید و نام برندتان را بر سر زبان‌ها بیندازید، سامانه پیامکی یکی از بهترین دوستان شماست. با خرید سامانه ارسال پیام کوتاه و استفاده از یک پنل پیامکی، انگار همراهی دارید که خالصانه در تلاش است تا ارتباط صمیمانه‌تری بین شما و مشتریانتان شکل دهد. پس همین حالا ارسال اس‌ام‌اس را در استراتژی بازاریابی خود بگنجانید.

 

مزایای استفاده از پنل پیامکی

حالا که فهمیدیم پنل پیامکی چیست، وقت آن رسیده که به مزایا، ویژگی‌ها و قابلیت‌های این ابزار بپردازیم. یک پنل پیامک خوب باید گزینه‌های زیادی جلوی شما قرار دهد و به شما اجازه دهد به صورت فیلتر شده، تکی و انبوه به باشگاه مشتریان خود اس‌ام‌اس بفرستید. در ادامه بیایید مزایای استفاده از پنل اس ام اس را با هم مرور کنیم.

 

دسترسی به بانک شماره موبایل

دسترسی به بانک شماره موبایل و پنل اس ام اس تبلیغاتی منطقه ایاگر کسب‌وکارتان نوپاست و هنوز مشتریان زیادی ندارید و یا نتوانسته‌اید شماره موبایل مشتری‌های قدیمی و جدید خود را جمع‌آوری کنید، می‌توانید با استفاده از بانک شماره موبایل‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن بازاریابی پیامکی را شروع کنید. با استفاده از این بانک‌ها می‌توانید به تفکیک اس ام اس بفرستید.

مثلا اگر می‌خواهید پیامک‌های شما فقط به دست صنف خاصی برسد و یا نیاز دارید جنسیت خاصی اس ام اس شما را دریافت کنند، دیگر لازم نیست وقت، انرژی و هزینه را هدر بدهید و به‌راحتی با مشتریان هدف خود در ارتباط خواهید بود.

ارسال بر اساس سن و جنسیت

فرض کنید شما صاحب یک مهدکودک هستید و می‌خواهید امکانات و آموزش‌هایی را که در مهد ارائه می‌کنید، با بازاریابی پیامکی به گوش والدین برسانید. مشتریان شما در چه بازه سنی قرار دارند؟ آیا منطقی است که برای مردم کل شهر پیامک ارسال کنید؟

مسلماً نه! با استفاده از قابلیت بالا، شما فقط برای کسانی‌ که در بازه سنی 20 تا 40 سال قرار دارند پیامک می‌فرستید و به این شکل مشتریان واقعی خودتان را هدف می‌گیرید.

 

ارسال منطقه‌ای و ارسال BTS

دوباره همان مثال قبل را در نظر بگیرید. فرض کنید که مهدکودک شما در منطقه پونک قرار دارد. به نظرتان منطقی است کسی‌که نه ساکن آن منطقه است و نه محل کارش نزدیک پونک است، بخواهد بچه‌اش را در مهد شما ثبت‌نام کند؟

مسلماً باز هم نه! با استفاده از قابلیت ارسال منطقه‌ای می‌توانید فقط ساکنین پونک را هدف بگیرید و همچنین با به‌کارگیری امکان ارسال از دکل مخابراتی (BTS) می‌توانید تنها برای کسانی‌که به پونک رفت‌وآمد دارند، پیامک ارسال کنید. برای آشنایی بیشتر با ارسال BTS مقالۀ «ارسال پیامک از طریق آنتن مخابراتی» را بخوانید.

 

ارسال بر اساس شغل

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب پنل‌های پیامکی، ارسال بر اساس شغل است. این ویژگی زمانی به کار می‌آید که مشتریان جز شغل یا صنف خاصی باشند، در این صورت تبلیغات ارزان پیامکی حتی بهتر از تبلیغات پرهزینه تلویزیونی بازدهی دارد؛ چون دقیقاً با شناسایی مخاطب درست، پیامک را به افرادی که باید می‌رسانید.

علاوه‌بر امکانات بالا، پنل‌های پیامکی قابلیت‌های دیگری هم دارند که به شما این امکان را می‌دهند تا با دقت بیشتری تبلیغ کنید و فروش خودتان را به بالاترین حد ممکن برسانید. برای آشنایی با امکانات متنوع سامانه ملی‌پیامک می‌توانید پنل‌های چهارگانه ملی پیامک را بررسی و پنل مورد نیاز را تهیه کنید.

 

امکان دریافت پیامک

شاید با خودتان فکر کنید فقط ارسال پیامک برای کسب‌وکارتان کافی نیست و دوست دارید ارتباط بهتر و متقابلی با مشتریان برقرار کنید. برای این کار سامانه پیامکی باز هم به کمک شما خواهد شتافت و امکان دریافت اس ام اس را برایتان فعال می‌کند.
با استفاده از این مزیت بزرگ می‌توانید مسابقه پیامکی ترتیب دهید، نظرسنجی کنید و آزمون برگزار کنید.

 

افرادی که در حال مشاهده گزارش و آمارها در سامانه پیامکی هستنددسترسی به گزارش و آمارها

شاید تا اینجای داستان این پرسش پیش آمده باشد، که حالا چگونه می‌توانید بفهمید چند درصد از پیامک‌ها به دست مشتریان رسیده‌ است؟ آیا اصلاً چنین امکانی در پنل اس ام اس وجود دارد؟

پاسخ ما قطعاً برای شما رضایت‌بخش است. در پنل اس ام اس قابلیت گزارش‌گیری با دقت بسیار بالایی وجود دارد. هنگامی که یک پیامک را می‌فرستید، می‌توانید ببینید که پیامک ارسالی در چه وضعیتی قرار دارد.

پیامک‌های تبلیغاتی شما در سامانه پیامکی ملی پیامک سه حالت مختلف دارند. یا به دست افراد رسیده‌اند، یا به مخابرات رسیده‌اند و یا به دست افراد نرسیده‌اند که در این حالت آخر، هزینه پیامک به شما بازگشت داده می‌شود.

یعنی اگر شما پیامکی را برای گروهی از افراد بفرستید و آن افراد به هر دلیلی مثل خاموش بودن گوشی یا در دسترس نبودن اس ام اس شما را دریافت نکنند، هزینه آن عینا به اعتبار شما بازگشت داده می‌شود و حتی می‌توانید گزارش هزینه برگشت داده شده را هم در سامانه مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

با ما در واتسپ در ارتباط باشید