قفل الکترونیکی درب چیست؟

مزایای خرید هولوگرام برای شرکت های تولیدی
اکتبر 1, 2023
مزایا و معایب قفل های الکترونیکی
اکتبر 3, 2023

قفل الکترونیکی درب چیست؟

قفل الکترونیکی درب روشی جدید برای ایمن سازی فضای داخلی یا  راهی برای جایگزین کلید ها یا اضافه کردن قابلیت های اضافی مثل باز کردن قفل از راه دور و غیره است.ارائه دهندگان تجهیزات امنیتی علاوه بر قفل های الکترونیکی درب برای اتومبیل ها نیز قفل الکترونیکی تولید میکنند.

در هر نوع قفل درب از یک زبانه برای جلوگیری از باز شدن درب استفاده میشود که با قفل شدن درب این زبانه ثابت و بدون حرکت میماند و از ورود و خروج جلوگیری میکند.باز و بسته کردن قفل های مکانیکی قدیمی با استفاده از یک کلید انجام میشود اما قفل دیجیتال درب نیازی به کلید فیزیکی ندارد و قفل با روش های مدرن دیگر باز و بسته میشود.

امروزه قفل کردن درب خانه یا فراموش کردن کلید ذهن شما را درگیر نخواهد کرد زیرا به لطف انواع قفل های الکترونیکی موجود در بازار این مشکلات حل شده اند.قفل الکترونیکی با استفاده از جریان الکتریکی عمل میکند و حتی به سیستم کنترل دسترسی هم متصل میشود و نکته خوب و مهم این که معمولا قفل های الکترونیکی با دستگیره های دیجیتال مناسب به فروش میرسند و روی انواع درب های چوبی و فلزی و حتی درب ضد سرقت هم نصب میشوند و ظاهری زیبا دارند.

 

مقایسه نحوه عملکرد قفل های مکانیکی و قفل های الکترونیکی

 

قفل-الکترونیکی

 

قفل های مکانیکی قدیمی از روش های مختلفی برای امنیت بیشتر و باز نشدن قفل استفاده میکنند.قفل های مکانیکی از پین هایی استفاده میکنند که تا زمانی که کلید وارد قفل نشده مانع از چرخیدن سیلندر قفل میشود .دو ردیف پین در هر قفل وجود دارد که یک ردیف در داخل سیلندر قفل و ردیف دیگر در بدنه قفل قرار دارد. زمانی که کلید وارد سیلندر قفل می‌شود، لبه ناهموار کلید، پین‌ها را حرکت می‌دهد و پین‌ها در موقعیت صحیح قرار می‌گیرند. زمانی که کلید وارد سیلندر قفل می‌شود، هر کدام از پین‌های داخل سیلندر تا اندازه مناسب حرکت می‌کنند و پین‌هایی که در پشت آنها در بدنه قفل قرار دارند را در جای مناسب قرار می‌دهند. زمانی که کلید پین‌ها را حرکت می‌دهد، پین‌هایی که در بدنه قرار دارند از سیلندر قفل بیرون رانده می‌شوند و به سیلندر اجازه حرکت می‌دهند و با حرکت سیلندر قفل باز می‌شود.

اما قفل های الکترونیکی درب شامل قطعاتی به نام محرک ها هستند که پیچ یا استوانه قفل را به موتور کوچکی متصل میکنند که کاملا درون درب یا قاب قفل قرار دارد.موتور توسط یک پالس الکتریکی کنترل می‌شود، که ممکن است از چندین طریق ایجاد شود، توسط یک کارت خوان الکترونیکی، توسط یک صفحه کلید یا یک سنسور کنترل از راه دور بی سیم. در هر صورت، قفل درب الکترونیکی پیکربندی شده است که محرک موتور را تنها پس از دریافت صحیح ورودی الکترونیکی، حرکت دهد.

هر کدام از این قفل ها جوانب مثبت و منفی دارند.مثلا کلید های فلزی قفل های مکانیکی مثل کار ها یا ریموت های قفل های الکترونیکی آسیب نمیبینند .در قفل های الکترونیکی میتوان به راحتی رمز ورود یا هر چیزی را تغییر داد اما در قفل های مکانیکی این طور نیست و کمی سخت تر است.قطع برق برای قفل های الکترونیکی مشکل ساز است اما قفل های مکانیکی نیازی به برق ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

با ما در واتسپ در ارتباط باشید