مزایای نیچ مارکتینگ چیست؟

نیچ مارکتینگ چیست ؟
اکتبر 28, 2023
نحوه ایده یابی در نیچ مارکتینگ
اکتبر 29, 2023

بهره‌گیری از استراتژی نیچ مارکتینگ مزایای زیادی به همراه دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به رقابت کم در حوزه تخصصی، فهم بهتر بازار هدف و بازاریابی ساده‌تر برای حوزه تخصصی اشاره کرد. البته در ادامه همین متن با جزئیات بیشتری به بررسی مزایا و معایب نیچ مارکتینگ خواهیم پرداخت.

 

رقابت کم در نیچ مارکتینگ

اگر زیرشاخه‌ای مانند موارد بالا را انتخاب کنید، با بازار اشباعی روبرو نخواهید بود و افراد مختلف مشکلی برای بازار انتخابی شما ایجاد نخواهند کرد چراکه گمان نمی‌کنند این بازار به اندازه کافی بزرگ باشد. همچنین، شرکت‌های بسیاری هستند که پول زیادی برای سرمایه‌گذاری روی بازارهای بزرگ دارند و چه بهتر که اجازه دهید آن‌ها این کار را انجام دهند و از حوزه تخصصی شما غافل باشند.

 

فهم بهتر بازار هدف

از موارد ضروری در نیچ مارکتینگ و سایر روش‌های بازاریابی باید به شناخت دقیق مشتری و مخاطب اشاره کرد. زمانی که تمرکز خود را بر روی یک بازار هدف قرار دهید، با عمق و جزئیات بیشتری به خصوصیات جامعه‌شناختی بازار هدف خود می‌پردازید و فهم بهتری از نیازهای مشتریان خود بدست می‌آورید.

به این نکته توجه داشته باشید که تنها زمانی از نیج مارکتینگ درآمد کسب می‌کنید که آن‌چه مشتریان شما به آن نیاز دارند را به درستی فراهم کنید. البته در ادامه همین مطلب با جزئیات بیشتری به این موارد می‌پردازیم.

 

کسب مهارت در حوزه تخصصی 

زمانی که یک حوزه تخصصی را انتخاب می‌کنید، به مرور در آن حوزه اطلاعات بیشتری کسب می‌کنید و به همین ترتیب، مهارت شما نیز در آن شاخه بیشتر می‌شود. افزایش مهارت در حوزه تخصصی سبب جذب بیشتر مشتریان بالقوه به وب‌سایت و سایر کانال‌های بازاریابی شما می‌شود. از جمله امتیازاتی که کسب مهارت تخصصی به همراه دارد باید به کسب اعتبار بیشتر و معرفی شدن توسط سایر افراد اشاره کرد.

 

به این نکته توجه داشته باشید که افراد برای رجوع به یک حوزه تخصصی به طور طبیعی به اشخاص دارای شهرت و اعتبار گرایش دارند. به طور مثال افراد کمی وجود دارند که در بخشی مانند «رژیم کتو» تخصص داشته باشند. این درحالیست که متخصصان زیادی را می‌توان در بحث «کاهش وزن» پیدا کرد. به همین دلیل اگر حوزه تخصصی خود را به درستی انتخاب کنید،‌ شانس بیشتری برای موفقیت در کسب‌وکار خود خواهید داشت.

 

سادگی در بازاریابی برای بازار هدف

اگر شاخه وسیعی مانند «کاهش وزن» را انتخاب کنید، نیاز به صرف زمان و هزینه بسیار زیادی دارید تا به مخاطب مورد نظر خود دست پیدا کنید. به همین دلیل، استفاده از بازارهای بزرگ، انتخاب مناسبی برای بیشتر دیجیتال مارکترها نیست چراکه به طور معمول این افراد بودجه، زمان و منابع محدودی در اختیار دارند. به دلیل همین محدودیت‌ها نیز اجرای استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ برای این افراد با مشکل روبرو خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

با ما در واتسپ در ارتباط باشید