نحوه تبلیغات در شبکه های اجتماعی

معرفی انواع برند های دستمال کاغذی
اکتبر 22, 2023
برند بوک چیست ؟
اکتبر 23, 2023

آخرین موردی که در رابطه با بازاریابی شبکه های اجتماعی مطرح می‌شود، تبلیغات است. زمانی که به میزان کافی بودجه برای رشد بازاریابی خود در اختیار داشته باشید، از جمله موارد مهم، تبلیغات است. تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی سبب می‌شود تا طیف بازدیدکنندگان بیشتری را در اختیار داشته باشید.

پلتفرم‌های تبلیغات رسانه‌های اجتماعی امروزه به قدری قدرتمند هستند که می‌توانید تعیین کنید که دقیقا تبلیغات شما به چه اشخاصی ارائه شود. این امکان وجود دارد که مخاطب هدف خود را بر اساس رفتار و علاقه‌مندی‌های او انتخاب و تبلیغات خود را برای او ارائه کنید.

 

 انواع تبلیغات شبکه های اجتماعی

تمامی شبکه‌های اجتماعی ابزارهایی را برای تبلیغات فراهم می‌کنند. البته این بدان معنی نیست که باید از تمامی آن‌ها استفاده کنید. زمانی که می‌خواهید برای کسب‌وکار خود تبلیغ کنید از جمله نکات مهم این است که بدانید کدام شبکه در میان مخاطبین شما بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و گروه هدف شما چه کسانی هستند و به کدامیک از این افراد در بازاریابی شبکه های اجتماعی دسترسی بیشتری دارید.

به طور مثال اگر در زمینه‌های شغلی تبلیغ می‌کنید، تبلیغات در لینکدین ممکن است برای شما مفید باشد و اگر برای فروش کالا یا خدمات این کار را انجام می‌دهید، اینستاگرام می‌تواند انتخاب بهتری باشد.

حال که دیدگاهی کلی در خصوص بازاریابی شبکه های اجتماعی پیدا کرده‌اید، در ادامه سعی می‌کنیم تبلیغات در اینستاگرام را بررسی کنیم. البته موارد مطرح شده، شکل اصلی تبلیغات در اینستاگرام را نشان می‌دهد که در ایران این نوع از تبلیغات به شکل متفاوتی و توسط افراد مختلف یا اینفلوئنسرها انجام می‌گیرد.

 

۲۰ شبکه اجتماعی دنیای مجازی به ترتیب محبوبیت - زومجی

 

تبلیغات در اینستاگرام

اینستاگرام از سه نوع هدف کمپین پشتیبانی می‌کند. این سه هدف در ادامه آورده شده‌اند:

  • آگاهی: ایجاد آگاهی از برند (شناخت برند) از طریق افزایش بازدید
  • توجه و ملاحظه: ایجاد ترافیک برای وب‌سایت، افزایش تعامل، تشویق برای بازدید ویدیو و ایجاد ارتباط از طریق پیام
  • تبدیل: افزایش خرید یا تشویق برای بازدید از فروشگاه

تبلیغات مختلفی را در صفحه اصلی «Feed» اینستاگرام، استوری و همچنین «IGTV» می‌توانید درج کنید. «Reels» هم از جمله امکانات اینستاگرام به شمار می‌آید که می‌توانید بمنظور افزایش بازدید کننده از آن استفاده کنید. در ادامه، انواع تبلیغات در اینستاگرام را بررسی خواهیم کرد.

تبلیغ به صورت عکس و ویدیو: این نوع از تبلیغات همچون سایر پست‌های اینستاگرام است با این تفاوت که در گوشه و بالا عبارت «Sponsored» دیده می‌شود. البته در ایران این نوع از تبلیغات به این شکل است که عکس یا ویدیو شما توسط شخص یا گروه دیگری تبلیغ می‌شود و در متن پست به نام کاربری شما اشاره خواهد شد. برای اینکه این نوع از تبلیغات تاثیر بهتری داشته باشند پیشنهاد می‌شود که عکس و فیلمی که برای تبلیغ ارائه می‌کنید مشابه با بن‌مایه پست‌های معمول شما در اینستاگرام باشد.

تبلیغ اسلایدی: در تبلیغات «اسلایدی» (Carousel) بازدیدکنندگان، عکس‌های متفاوتی را در قالب یک پست مشاهده می‌کنند. نکته مهم در این نوع از تبلیغات این است که تصاویر به لحاظ بصری با یکدیگر مشابه و از یک بن‌مایه (تم) مشترکی برخوردار باشند. به تصاویر زیر نگاه کنید تا مفهوم بن‌مایه مشترک را بهتر درک کنید. این تصاویر مربوط به یک وب‌سایت ارائه دهنده تصاویر گرافیکی هستند.

تبلیغات در اکسپلور: تبلیغات در اکسپلور به دنبال افرادی با حساب‌های کاربری جدید است تا این افراد به دنبال‌کنندگان یک نام تجاری اضافه شوند. اینکه بدون تبلیغ بتوانید در اکسپلور اینستاگرام قرار بگیرید ترفندهای مختلفی از جمله کپشن‌نویسی مناسب، طراحی کاور و ارائه محتوای جذاب را طلب می‌کند.

تبلیغات در استوری: نوع تبلیغاتیِ استوری اینستاگرام می‌تواند تا ۱۲۰ ثانیه زمان داشته باشد و در میان استوری‌های افراد مختلف جای می‌گیرد. علاوه بر این، برای تبلیغ در استوری اینستاگرام می‌توانید از روش‌های مختلف دیگری نیز استفاده کنید. به طور مثال، از گروه‌های تبلیغاتی درخواست کنید تا لینک یا حساب کاربری شما را در استوری خود قرار دهند.

تبلیغ در IGTV: ویدیوهایی با حجم و مدت زمان زیاد را می‌توانید در بخش IGTV به اشتراک بگذارید که محل خوبی برای ارائه فیلم‌های آموزشی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

با ما در واتسپ در ارتباط باشید