گل رز جاودان چیست؟

همه چیز در مورد گل مینا
اکتبر 4, 2023
تعریف تبلیغات چیست؟ و انواع تبلیغات
اکتبر 5, 2023

گل رز جاودان چیست؟

معرفی گل رز جاودان

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که گل رز جاودان چیست؟ شاید شما را هم به یاد گل رز جاودان دیو و دلبر می اندازد!
گل رز جاودان یا رز مومیایی یا رز ماندگار پدیده ی جدیدی است که با ظهور آن می‌توانیم ادعا کنیم که دوران پژمرده شدن گل‌های طبیعی و عمر کوتاهشان گذشته است و می‌توانیم گل‌های طبیعی شاخه بریده را به مدت طولانی و بدون نیاز به مراقبت خاصی در محل زندگی‌مان نگه داری کنیم.
رزهای جاویدان در صورت مراقبت کافی، می‌توانند بدون آب، خاک و نور بیش از یک سال زنده بمانند و با گذشت زمان زیبایی و شادابی شان را از دست نمی‌دهند. عطر گل‌ها هم نهایتا دو تا سه هفته دوام دارد. همچنین این گل گرده تولید نمی‌کند و آلرژی زا نیست.

گل‌های رز جاودان شکل کاملا طبیعی دارند و به شکل گل های تازه با گلبرگ های نرم و ظریف هستند. این گل ها امروزه به صورت شاخه ای و همراه با برگ و در رنگ های مختلف (حتی به صورت دورنگ یا رنگین کمانی) و یا به شکل قلبی تولید می‌شوند.

گل رز جاودان با بسته بندی‌های متفاوت و در تعداد مختلف برای مناسبت‌هایی مثل هدیه ی مراسم عروسی، خواستگاری، تولد، سالگرد ازدواج، هدیه روز ولنتاین و هدیه به همکاران و مدیران مناسب است.

مدت زیادی از ورود این گل های جاودان به ایران نگذشته است (حدود یک سال) و مرکز اصلی تولید آن، کشور اکوادور در آمریکای جنوبی است که بیش تر از نود درصد تولیدات رز جاودان در دنیا منحصر به این کشور است. برند Amor از این کشور با کیفیت ترین نوع رز جاویدان را تولید می کند که با ایران هم همکاری تجاری داشته و به کشور ما گل وارد می‌کند. این شرکت به تازگی گل آفتابگردان  جاویدان هم در رنگ‌های مختلف و در کنار گل‌های رز جاویدان به فروش می‌رساند.

کشورهای دیگری هم شروع به تولید و فروش عمده گل رز جاودان کرده اند و پیش بینی می‌کنند که چند سال آینده فروش این گل ها بیش تر از قبل شده و مردم از آن ها استقبال بیش تری کنند. یکی از این کشورها کره ی جنوبی است که با فناوری ساخت گل های جاویدان توانسته گل های دیگری مثل گل میخک جاودان ، گل پیونی جاودان ، گل لیلیوم جاودان ، گل قیفی  و داوودی ماندگار را با عمر طولانی و بدون نیاز به شرایط نگهداری خاص،  تولید کند. لازم به ذکر است که فرآیند ساخت این گل‌های رز جاودان در کشور ما هم صورت می‌گیرد. اما با تفاوت های اندکی از مدل های وارداتی.

 

روش نگهداری رز جاودان

  • این گل اغلب در باکس شیشه ای قرار می‌گیرد پس موقع جا به جایی دقت لازم را داشته باشید. گل رز را از باکس شیشه ای جدا نکنید و هیچ چیزی روی آن نگذارید.
  • از لمس گل ها خودداری کنید تا مواد روی گلبرگ ها به مرور زمان از بین نرود و تا گلها زودتر خراب شود و مراقب باشید که به گل ها فشار وارد نشود و ضربه نخورند.
  • به گل‌ها آب ندهید. در واقع این رزهای جاودان نیازی به آبیاری ندارند. همچنین آب را روی آن اسپری نکنید.
  • دما و میزان رطوبت هوا خیلی مهم هستند و بر کیفیت رز جاودان تاثیر مستقیم دارند پس رز جاودان را در رطوبت هوای زیاد نگه ندارید. بهترین میزان رطوبت برای این گل، پنجاه درصد است.
  • آن ها را در دمای محیط نگه داری کنید و در مقابل گرمای شدید قرار ندهید.
  •  نور مستقیم خورشید باعث پژمرده شدن و ازبین رفتن گل می‌شود، پس آن را مقابل نور مستقیم خورشید نگذارید.
  • گل را به دور از مواد شیمیایی مانند رنگ و رزین نگه داری کنید.
  • گرد و غبار باعث کوتاه شدن عمر آن می شود پس تا حد امکان در باکس را بسته نگه دارید و اگر گرد و غبار روی گل نشست، آن را به آرامی و با فشار هوای کم گردگیری کنید.

 

روش ساخت رز جاودان

ساخت  گل رز جاودان به تجهیزات پیشرفته  نیاز دارد و نمی‌توانیم به سادگی آن را در خانه درست کنیم. این فرآیند کمی پیچیده است اما برای آشنایی بیشتر شما خلاصه ای از آن را در ادامه ی مطلب آورده‌ایم.
فرآیند ساخت هر گل رز جاویدان حدود یک هفته طول می‌کشد و برای ساخت آن از گل مقاوم، عالی  و اصلاح شده‌ی رز استفاده می‌شود. وقتی که رزها به اندازه‌ کافی شکفته شدند، از شاخه جدا شده و به کارخانه برده می‌شوند تا با گذراندن مراحل خاصی، رنگ و تازگی آن حفظ گردد.

  • مرحله ی اول گرفتن رطوبت گل است که آن را در ماده ای ترکیبی و دارای اتانول قرار می‌دهند. در این حالت رنگ گل هم از بین می‌رود و گل به رنگ سفید درمی آید.
  • در مرحله ی دوم با قرار دادن گل در ماده ای دارای گلیسرین، رنگ و مواد مخصوص، گل ها به رنگ دلخواه درمی آیند و فرآیند لازم برای زیاد کردن ماندگاری آن هم صورت می‌گیرد.
  • در مرحله ی سوم برگ و گلبرگ ها بررسی می‌شوند  و در نهایت گل‌هایی به مرحله ی توزیع در بازار می‌رسند که از نظر رنگ و شادابی و سالم بودن گلبرگ ها بدون نقص هستند.
  • در مرحله ی آخر،  گل ها در باکس‌های شیشه ای با ساقه و یا در جعبه های کوچک بدون ساقه قرار می‌گیرند. جنس این باکس ها اکثرا از پیرکس است و طوری طراحی شده اند که گل را در مقابل گرد و خاک، ضربه، جریان هوای گرم و سرد و رطوبت محافظت کنند. شکل باکس ها متنوع است و تعداد متفاوتی گل می تواند در آن ها قرار بگیرد.  لازم به ذکر است که با گل رز جاودان گل سر، دسته گل عروس تابلو دیواری و …هم  درست می‌کنند.

 

انواع رنگ گل رز جاودان

گل رز جاودان در کشورها با رنگ‌های متفاوتی تولید و عرضه بازار می‌شود. یکی از شناخته ترین شده برندها در دنیا برند رزآمور Roseamor می‌باشد

 

واقعا عمر گل رز جاودان چند سال است؟

این گل شرایط مراقبتی آسانی دارد؛ اگر شرایط نگه داری این گل مناسب باشد، معمولا تا دوسال زنده می‌مانند و می‌توان آن را حداکثر تا سه سال نگه داری کرد. البته که مدل‌های ایرانی عمر کوتاه تری نسبت به نوع وارداتی درجه یک این گل دارد.

 

رز جاودان
                                                                                                                                                                                                                            گل رز جاودان قرمز با ساقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

با ما در واتسپ در ارتباط باشید