آشنایی با شبکه های اجتماعی

انتخاب بهترین سرویس ایمیل مارکتینگ
اکتبر 16, 2023
برنامه ریزی انتشار برای بازاریابی شبکه های اجتماعی
اکتبر 17, 2023

آشنایی با شبکه های اجتماعی

از جمله مواردی که در بازاریابی برای کارشناس و ادمین‌ شبکه های اجتماعی اهمیت دارد، آشنایی با انواع شبکه‌های اجتماعی است. در ادامه به برخی از مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی اشاره می‌کنیم که در ایران برای بازاریابی شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

اینستاگرام

از جمله مهم‌ترین رسانه‌ها برای بازاریابی شبکه های اجتماعی خاصه در ایران، اینستاگرام است. ساخت و توسعه اپلیکیشن اینستاگرام به خوبی انجام و در زمان مناسبی وارد بازار شد. در سه ماهه اول معرفی این برنامه، یک میلیون کاربر را به خود اختصاص داد. آغاز معرفی این اپلیکیشن با توسعه گوشی‌های هوشمند از جمله پیشرفت دوربین‌های عکاسی در آن‌ها همراه بود. به همین دلیل، به زودی استفاده از اینستاگرام بویژه برای بازاریابی شبکه های اجتماعی رونق گرفت و بعد از ۲۴ ماه از زمان انتشار، توسط فیسبوک خریده شد.

پیش از این در مجله فرادرس یک مطلب بسیار مفصل در مورد آموزش اینستاگرام منتشر کرده‌ایم که می‌توانید با خواندن آن با تمامی قابلیت‌های پایه این شبکه اجتماعی آشنا شده و البته تنظیمات آن را نیز به صورت کامل فرا بگیرید.

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی

 

لینکدین

لینکدین یکی از شبکه‌های اجتماعی قدیمی – قدیمی‌تر از فیسبوک –  است که امروزه برای بازاریابی شبکه های اجتماعی از آن بهره می‌گیرند. این شبکه اجتماعی در سال ۲۰۰۲ آغاز به کار کرد و رشد بسیار آهسته‌ای داشت به گونه‌ای که در برخی روزها تنها ۲۰ عضو جدید به آن اضافه می‌شدند. مفادی که محتوای لینکدین را تشکیل می‌دهند همگی برگرفته از اعضای خبره و حرفه‌ای مشاغل مختلف هستند به گونه‌ای که برخی مطالب سطح پایین که در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی رواج دارند، جایگاهی در لینکدین نخواهند داشت.

توییتر

توییتر نیز از جمله شبکه‌های اجتماعی به شمار می‌آید که رفته رفته برای بازاریابی  از آن بهره می‌گیرند و به طور کلی بمنظور «Microblogging» مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربرانی که در توییتر ثبت‌نام می‌کنند می‌توانند با سایر کاربران در قالب پیام‌هایی موسوم به «توییت» (Tweet) تعامل داشته باشند.

البته شبکه‌های اجتماعی دیگری همچون فیسبوک، اسنپ‌چت و پینترست نیز وجود دارند و با وجود این‌که در سایر کشورها محبوبیت بسیار بالایی دارند، در ایران برای بازاریابی شبکه های اجتماعی توجه کمتری به آن‌ها شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

با ما در واتسپ در ارتباط باشید