اهمیت و مزایای ایمیل مارکتینگ

چه کسی سئو سایت را انجام می‌دهد؟
اکتبر 16, 2023
گسترش فهرست ایمیل‌ها
اکتبر 16, 2023

اهمیت و مزایای ایمیل مارکتینگ

اهمیت و مزایای ایمیل مارکتینگ

 

با وجود ظهور شبکه‌های اجتماعی و بدنام بودن ایمیل اسپم (هرزنامه)، بازاریابی ایمیلی همچنان یکی از مؤثرترین روش‌ها برای جذب مخاطبان وفادار به شمار می‌رود. از جمله دلایل اهمیت و مزایای ایمیل مارکتینگ می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • ایمیل بهترین کانال ارتباطی است: حداقل ۹۹ درصد از مصرف‌کنندگان هر روز ایمیل‌هایشان را بررسی می‌کنند و این موضوع در کانال‌های ارتباطی دیگر به ندرت دیده می شود.
  • فهرست ایمیل اختصاصی: در هر پلتفرم شبکه اجتماعی، ممکن است به هر دلیلی حساب کاربری شما همراه با تمام طرفداران و پست‌هایتان بدون اطلاع قبلی تعلیق یا حذف شود؛ اما هنگام استفاده از فهرست ایمیل اختصاصی این مشکل را نخواهید داشت.
  • بازخورد ایمیل بهتر از روش‌های دیگر است: بر اساس آمارها، نرخ بازگشت سرمایه (ROI) از طریق بازاریابی ایمیلی حدود ۴۴۰۰ درصد است و میانگین ارزش سفارش‌هایی که از طریق ایمیل مارکتینگ ثبت می‌شوند حدود سه برابر بیشتر از شبکه‌های اجتماعی دیگر محاسبه می‌شود.

 

آموزش راه اندازی ایمیل مارکتینگ

استراتژی بازاریابی ایمیلی از چندین بخش تشکیل می‌شود، اما این بخش‌ها لزوماً پیچیده نیستند. در ادامه به چند مرحله از استراتژی ایمیل مارکتینگ اشاره می‌کنیم.

 

راه اندازی ایمیل مارکتینگ

 

 

شروع با فهرست ایمیل اختصاصی

روشن است که بدون داشتن آدرس ایمیل افراد مختلف، نمی‌توانید کمپین بازاریابی ایمیلی راه‌اندازی کنید. همچنین باید توجه داشته باشید که اگر افراد حاضر در لیست شما مخاطبان مناسبی برای هدف کسب‌وکار نباشند، کمپین نتیجه خوبی نخواهد داشت. بنابراین، برای جذب مخاطبان واقعی باید فهرست ایمیل‌ها را مطابق اهداف خود گسترش بدهید و برای این کار می‌توانید از کمک ارائه‌دهندگان خدمات ایمیل مارکتینگ بهره ببرید.

 

بهره‌گیری از خدمات ایمیل مارکتینگ

ارائه‌دهندگان خدمات ایمیل (ESP) به کسب‌وکار شما در موارد زیر کمک می‌کنند:

  • تقسیم‌بندی مخاطبان
  • منظم‌سازی فهرست ایمیل‌ها
  • ارسال ایمیل‌های کمپین‌ها

همچنین از طریق ESPها می‌توانید نتایج کمپین را بررسی کنید تا بتوانید کمپین‌های آینده را بهبود ببخشید. ارائه‌دهندگان خدمات ایمیل باید با ابزارهای بازاریابی دیگر شما هماهنگ شوند تا تمام کارها به شکل خودکار انجام شوند.

بعد از این دو مرحله، شما فقط باید فهرست ایمیل‌ها و پیام‌ها را به شکلی مرتب و طراحی کنید که با مخاطبان واقعی ارتباط برقرار شود. علاوه‌براین، برای ساده‌تر شدن فرآیند بازاریابی ایمیلی می‌توانید از بعضی خدمات ارسال ایمیل خودکار استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

با ما در واتسپ در ارتباط باشید