چه کسی سئو سایت را انجام می‌دهد؟

مفهوم سئو کلاه سفید، سیاه و خاکستری
اکتبر 15, 2023
اهمیت و مزایای ایمیل مارکتینگ
اکتبر 16, 2023

چه کسی سئو سایت را انجام می‌دهد؟

Ways to fail in your SEO process.

تا این بخش از مطلب تلاش کردیم پاسخ کاملی به سوال سئو چیست بدهیم و انواع مختلف آن را نیز بررسی کردیم. در این بخش کمی در مورد مفهوم سئو کار و متخصص سئو بحث می‌کنیم. اگر وب‌سایت کسب و کارتان را به‌تازگی راه‌اندازی کرده باشید، برای سئو کردن آن سه راه پیش‌رو دارید:

 

  • خودتان وب‌سایت را سئو کنید: اگر خودتان مالک کسب و کار هستید و هنوز بودجه زیادی برای انجام سئوی وب‌سایت ندارید، باید وقت و انرژی زیادی را صرف شناخت ویژگی‌های مخاطب هدف، بهینه‌سازی وب‌سایت و تولید محتوای مرتبط و کاربردی در آن کنید. برای شروع می‌توانید از تکنیک‌هایی که در انواع سئو بررسی کردیم، کمک زیادی بگیرید.

 

  • از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید: اگر منابع و بودجه لازم برای سئوی وب‌سایت را در اختیار دارید بهتر است با برون‌سپاری سئو به شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات سئو و دیجیتال مارکتینگ کار را پیش ببرید. با این روش پول بیشتری بابت سئو خرج می‌کنید اما احتمالا سریع‌تر و با چالش‌های کمتری به نتیجه می‌رسید.

 

  • کارشناس seo استخدام کنید: «سئو کار» (SEO Specialist) به شخصی گفته می‌شود که سئو را به‌عنوان شغل انجام می‌دهد و مسئولیت پیاده‌سازی و برنامه‌ریزی تکنیک‌های سئو را در وب‌سایت با هدف نهایی بهبود رتبه‌بندی آن برعهده می‌گیرد. کارشناس سئو با الگوریتم‌ها و فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل آشنایی کامل دارد و می‌داند چطور با استفاده از ابزارهای مختلف بهینه‌سازی سایت عملکرد وب‌سایت را به‌طور دائم ارزیابی کند.

 

چگونه سئو کار حرفه ای شویم؟

حالا که می‌دانید روش‌های انجام سئو چیست و چه انواعی دارد ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که چطور  می‌توانیم سئو کار حرفه‌ای شویم. حتی اگر صاحب کسب و کار باشید و قرار باشد کار سئوی وب‌سایت را به سئو کار بسپارید، بازهم بهتر است مسیر یادگیری seo را طی کنید تا بهتر بتوانید در جریان کار قرار بگیرید و در صورت لزوم در تدوین و اجرای استراتژی سئو با کارشناس سئو همکاری کنید. در فهرست زیر مراحل تبدیل شدن به یک سئو کار حرفه‌ای را به‌صورت خلاصه آورده‌ایم:

  • یادگیری اصول مقدماتی و پایه سئو: برای شروع، باید نحوه کار موتورهای جستجو و تعامل کاربران با آن‌ها را یاد بگیرید. همچنین در کنار شناخت الگوریتم‌های مختلف گوگل و فاکتورهای رتبه‌بندی باید بتوانید ویژگی‌های وب‌سایت‌های کاربرپسند و محتوای ارزشمند را به‌طور کامل تشخیص دهید.

 

  • آشنایی با پایه زبان برنامه‌نویسی html: صفحات وب‌سایت از کنار هم قرار گرفتن مجموعه‌ای از کدهای html و جاوا اسکریپت ساخته می‌شوند و به‌عنوان سئو کار در زمان بروز مشکلات فنی لازم است از مفاهیم ابتدایی html اطلاعات کافی داشته باشید.

 

  • آشنا شدن با اصول کلیدی سئوی وب‌سایت: ۵ پایه اصلی و اساسی سئو، «تحقیق کلمات کلیدی»، «بازاریابی محتوا» و «تولید محتوای بهینه‌شده»، «بهینه‌سازی فنی» و «لینک‌سازی» هستند که بهتر است با دسته‌بندی تکنیک‌های هرکدام بیشترین زمان را به یادگیری آن‌ها اختصاص دهید چون برای برنامه‌ریزی و اجرا و نحوه عملکرد استراتژی سئوی وب‌سایت باید آن‌ها را در حد حرفه‌ای بلد باشید.

 

  • پیاده‌سازی تکنیک‌های سئو در عمل: سئو مجموعه‌ای از قوانین و تکنیک‌ها است که اثربخشی و اجرای درست و کامل آن‌ها را فقط در عمل می‌توانید ببینید. بنابراین خیلی مهم است که آموخته‌های خود را در عمل و در وب‌سایت‌های واقعی پیاده کنید تا از درستی آن‌ها مطمئن شده و اشکالات کار را به‌شکل موثرتری یاد بگیرید. در این مسیر از کار با ابزارهای مهم سئو مانند گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس و کیورد پلنر غافل نشوید.

 

  • کار به‌عنوان کارآموز یا فریلنسر برای تجربه پروژه‌های جدی سئو: تا این مرحله کمی تجربه به دست آورده‌اید ولی لازم است که به عنوان سئو کاردر محیط کار واقعی به تحلیل و آنالیز وب‌سایت بپردازید و کمی هم روی تقویت مهارت‌های نرم خود به‌عنوان کارشناس سئو کار کنید. حضور در یک محیط کار واقعی به‌عنوان کارآموز سئو حتی بدون درآمد قابل‌توجه، شما را با پیاده‌سازی اصول سئو و بازارکار حرفه‌ای آن بیشتر آشنا می‌کند.

 

  • یادگیری و اجرای مفاهیم حرفه‌ای‌تر مانند آنالیز سئو، تحلیل رقیبان و تجربه کاربری: پس از کسب تجربه در محیط کار و وب‌سایت واقعی، نکات عملی زیادی را طی آزمون و خطا یاد گرفته‌اید و می‌توانید کم‌کم به سراغ یادگیری تجزیه و تحلیل وب‌سایت، رصد وب‌سایت‌های رقیب و اصول تجربه کاربری بروید.

به مراحلی که در بالا برای تبدیل شدن به کارشناس سئوی حرفه‌ای ذکر کردیم، باید پیگیری موضوعات روز دنیای سئو و آخرین به‌روزرسانی‌های الگوریتم‌ها و فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل را هم اضافه کنیم. فراموش نکنید که سئوی وب‌سایت عملی پویاست و باید دائما در حال یادگیری و آزمون و خطای نکات جدید باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

با ما در واتسپ در ارتباط باشید