گسترش فهرست ایمیل‌ها

اهمیت و مزایای ایمیل مارکتینگ
اکتبر 16, 2023
انتخاب بهترین سرویس ایمیل مارکتینگ
اکتبر 16, 2023

گسترش فهرست ایمیل‌ها

گاهی اوقات، کسب‌وکارها تنها یک فرم ثبت ایمیل در وب‌سایت خود قرار می‌دهند و منتظر می‌مانند که افراد مختلف آدرس ایمیل را در آن ثبت کنند. متأسفانه استفاده از این روش اغلب نتیجه مطلوبی در پی ندارد. برای گسترش فهرست ایمیل‌ها، باید افراد را با پیشنهادی وسوسه‌انگیز جذب کنید. برای این کار به «لید مگنت» (Lead Magnet) نیاز خواهید داشت.

 

لید مگنت چیست؟

لید مگنت یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است. با استفاده از لید مگنت، در واقع در ازای دریافت آدرس ایمیل از مخاطبانتان به آن‌ها هدیه‌ای کوچک می‌دهید. لید مگنت‌ها محصولاتی هستند که برای مخاطبان ارزشی را به رایگان ارائه می‌کنند. تهیه این هدیه لزوماً هزینه‌بر نیست؛ بیشتر لید مگنت‌ها محصولاتی مانند فایل‌های PDF، فایل‌های صوتی MP3 یا ویدیو هستند و تهیه آن‌ها برای کسب‌وکارها هزینه زیادی در بر نخواهد داشت.

 

لید مگنت چیست

 

بعضی از لید مگنت‌های محبوب در فهرست زیر آورده شده‌اند.

  • کتاب الکترونیکی
  • وبینار
  • نسخه آزمایشی رایگان یا نمونه محصولات
  • مشاوره رایگان
  • آزمون یا خودارزیابی‌های کوتاه
  • کوپن تخفیف

لید مگنت خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

همان‌طور که گفتیم لید مگـنت باید محصولی را به رایگان در اختیار مخاطبان قرار بدهد. اما اگر می‌خواهید لید مگنت تأثیر بیشتری داشته باشد، می‌توانید از پنج معیار زیر برای تهیه آن‌ها کمک بگیرید.

  1. امکان استفاده آسان: لید مگنت ها زمانی ارزشمند است که مخاطب بتواند از آن‌ها استفاده کند. برای مثال، ارائه مقاله‌ای سیصد کلمه‌ای توجه کسی را جلب نخواهد کرد.
  2. مفید بودن: لید مگنت‌ها باید ابزار یا اطلاعاتی مفید را به کاربران ارائه کنند.
  3. ایجاد ارزش قابل توجه: افراد زمانی به خرید محصولات یا خدمات مختلف ادامه می‌دهند که برایشان ارزش قابل توجهی ایجاد شود. لید مگنت نیز باید درست مانند محصولات و خدمات شما ارزشمند باشد.
  4. مرتبط بودن: لید مگنت شما باید طوری ارائه شود که به حل مشکل مخاطبانتان مرتبط باشد. برای این کار باید «مشتریان احتمالی» (Prospects) و نیازهایشان را به درستی شناسایی کنید.
  5. در دسترس بودن: معمولاً افراد هدیه‌های فوری را دوست دارند؛ بنابراین بهتر است لید مگنت را در لحظه به مخاطبان ارائه کنید.

برای مثال تصویر زیر وب‌سایت کارآفرینی را نشان می‌دهد که در ازای دریافت نام و آدرس ایمیل شما، محتوایی درباره «ابزارهای لازم برای رشد کسب‌وکارهای کوچک» را در اختیارتان می‌گذارد.

 

نمونه لید مگنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

با ما در واتسپ در ارتباط باشید