بهترین ترندهای تبلیغات در سال ۲۰۲۲ چیست ؟

طراحی استراتژی تبلیغات و ارزیابی و مدیریت آن
اکتبر 11, 2023
نمونه‌های تبلیغات موفق
اکتبر 11, 2023

بهترین ترندهای تبلیغات در سال ۲۰۲۲ چیست ؟

مارکترها هر سال تلاش می‌کنند که با استفاده از داده‌های موجود، بهترین «ترندها یا روندها» (Trends) در دنیای بازاریابی و تبلیغات را پیش‌بینی کنند تا فرصت‌های بازاریابی جدید را به کسب و کارها معرفی کنند.

Neil Patel، از دیجیتال مارکترهای مشهور، پیش‌بینی می‌کند که در سال ۲۰۲۲ عواملی مانند تأثیر همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ در جهان، رشد برخی از شبکه‌های اجتماعی مانند «تیک تاک» (TikTok) و رشد «اقتصاد پدیدآورندگان یا تولیدکنندگان محتوا» (Creator Economy) بر بازاریابی تأثیر بسیار زیادی خواهد داشت. اقتصاد پدیدآورندگان شکلی از اقتصاد است که در آن، تولیدکنندگان محتوا و محصولات خلاقانه می‌توانند از طریق پلتفرم‌های نرم‌افزاری مختلف مانند شبکه‌های اجتماعی، درآمد کسب کنند.

طبق پیش‌بینی Neil Patel، بهترین ترندهای بازاریابی و تبلیغات در سال ۲۰۲۲ به شکل فهرست زیر خواهد بود.

 

  • تأثیر اجتماعی داستان‌سرایی
  • بهبود رتبه و رشد با تولید محتوا برای مخاطبان
  • استفاده از محتوای شخصی‌سازی شده
  • تولید محتوای قابل اشتراک‌گذاری
  • اقتصاد اینفلوئنسرها
  • ترکیب فروشگاه‌های آنلاین و شبکه‌های اجتماعی
  • بهبود در دسترس بودن
  • استفاده بیشتر از سئو برای دیده شدن در موتورهای جستجو

 

 

بهترین ترندهای تبلیغات در سال 2022 چیست

 

 

تأثیر اجتماعی داستان‌سرایی

امروزه، شفاف بودن با مخاطبان برای کسب و کارها بسیار ضروری است. «داستان سرایی» (Storytelling) از ابزارها و ترندهای قدرتممند بازاریابی است و می‌تواند وجهه برند و محصولات یا خدمات شما را مثبت‌تر و قابل اعتمادتر کند. در واقع، کاربران باید به‌قدری با دنیای کسب و کار و محتوای شما درگیر شوند که امکان آشنا شدن با ارزش‌های برند و سبک کار برند برای آن‌ها به راحتی فراهم شود.

با اشتراک‌گذاری تجربه‌های مشتریان قبلی، انتشار بخشی از داده‌های برند برای مخاطبان و استفاده از محتوای تصویری جذاب می‌توانید از تکنیک داستان‌سرایی در محتوای خود استفاده کنید.

 

بهبود رتبه و رشد با تولید محتوا برای مخاطبان

تولید محتوا بر اساس داده‌های به دست آمده در کسب و کار از نیازهای مخاطبان باعث رشد کسب و کار می‌شود. بهتر است به جای این که درباره نیازها و خواسته‌های مخاطبان خود حدس بزنید، از داده‌های تحلیلی، نظرسنجی‌ها و بازخوردهای مخاطبان برای درک نیازهای محتوایی کاربران استفاده کنید.

 

استفاده از محتوای شخصی‌سازی شده

آمارها نشان می‌دهد که بسیاری از کاربران از شرکت‌ها و کسب و کارها می‌خواهند که نیازها و انتظارات منحصربه‌فرد مخاطبان را درک کنند. مخاطبان دوست دارند که با کسب و کارهای مورد علاقه خود ارتباط مستقیم و خصوصی و تجربه‌های منحصربه‌فردی داشته باشند و در نظر کسب و کارها تنها به شکل آمار و عدد دیده نشوند.

تجربه‌ای که کسب و کارها با استفاده از محتوای شخصی‌سازی شده بر اساس ویژگی‌های شخصی، رفتارها و داده‌های قبلی مخاطبان برای آن‌ها فراهم می‌کنند، در موفقیت آن‌ها تأثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت. استفاده از چت‌بات‌ها، داده‌های ارائه شده توسط کاربران و ابزارهای دیگر برای شناخت آن‌ها، تولید محتوای شخصی‌سازی شده و پیشنهاد بهترین محصولات یا خدمات به آن‌ها برای کسب و کارها ضروری است.

 

تولید محتوای قابل اشتراک گذاری

تولید «محتوای قابل اشتراک‌گذاری» (Shareable Assets) باعث افزایش آگاهی از برند از طریق روابط عمومی دیجیتال، بک‌لینک و تعامل اجتماعی با کاربران می‌شود. این محتوا می‌تواند به شکل فرم‌های قابل دانلود، قالب‌های آماده، اینفوگرافیک و… تولید شود.

انتشار و اشتراک‌گذاری این محتوا با افزایش تعداد بک‌لینک‌های وب‌سایت باعث بهبود رتبه سایت می‌شود، اعتبار کسب و کار در حوزه تخصصی را افزایش می‌دهد و اطلاعات مفیدی را در اختیار مخاطبان هدف قرار می‌دهد. این موضوع باعث افزایش آگاهی از برند درباره محصولات و خدمات جدید، دریافت داده‌های جدید درباره کاربران، کمک به تشخیص و تأکید بر ارزش‌های برند و افزایش ترافیک وب‌سایت می‌شود.

 

اقتصاد اینفلوئنسرها

آمارها نشان می‌دهند که «بازاریابی از طریق افراد تأثیرگذار یا اینفلوئنسر مارکتینگ» (Influencer Marketing) در سال‌های گذشته رشد بسیار زیادی داشته است. امروزه، کاربران پیش از خرید محصولات یا خدمات مختلف، بیشتر از گذشته تحقیق می‌کنند و اگر یکی از افراد مشهور یا اینفلوئنسرهای محبوب آن‌ها محصولی را در شبکه‌های اجتماعی خود معرفی کرده باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که آن محصول را خریداری کنند. به همین دلیل، یکی از روش‌های بازاریابی توصیه شده در سال ۲۰۲۲، یافتن اینفلوئنسرهای محبوب کاربران کسب و کار و ارائه محصولات و خدمات به آن‌هاست.

 

 

اینفلوئنسر مارکتینگ

 

 

ترکیب فروشگاه‌های آنلاین و شبکه‌های اجتماعی

«تجارت الکترونیک اجتماعی» (Social e-Commerce) ترکیبی از تجارت الکترونیکی و رسانه‌های اجتماعی است. با استفاده از استراتژی بازاریابی محتوایی مناسب، می‌توان از طریق تجارت الکترونیکی اجتماعی به نتیجه‌های مطلوبی دست یافت. در سال‌های گذشته نیز تجارت الکترونیکی اجتماعی به عنوان یکی از ترندهای بعدی استراتژی بازاریابی شناخته می‌شد، اما با شیوع بیماری کووید-۱۹ در جهان و گسترش فروشگاه‌های آنلاین، این مقوله با سرعت بسیار زیادی رشد کرد.

استراتژی تجارت الکترونیکی اجتماعی برند می‌تواند شامل استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربران و اینفلوئنسرهای فعال در حوزه‌های مرتبط در شبکه‌های اجتماعی و استفاده از «فراخوانی به اقدام» (Call to Action) در پست‌های شبکه‌های اجتماعی به شکل دکمه‌های قابل کلیک یا درون نوشته‌های شبکه‌های اجتماعی باشد.

 

 

بهبود قابلیت در دسترس بودن

اولویت‌بخشی به «در دسترس ساختن محصولات» (Accessibility) در سال ۲۰۲۲ می‌تواند برند شما را از رقیبان متمایز کند. به رفع موانع کاربری محصولات برای تمام کاربران از طریق طراحی سیستم‌ها، ابزارها و تکنولوژی‌های مختلف، ایجاد «قابلیت دسترسی دیجیتال» (Digital Accessibility) گفته می‌شود. در واقع، بهینه‌سازی محصولات برای بهبود قابلیت دسترسی باعث می‌شود که افراد کم‌توان یا دارای معلولیت نیز بتوانند به سادگی از آن‌ها استفاده کنند.

بر اساس آمارها، حدود ۱۵ درصد از جمعیت دنیا با شکلی از معلولیت یا کم‌توانی زندگی می‌کنند و از آنجایی که بهبود تجربه کاربری از اولویت‌های بازاریابی در سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شود، برندها باید محصولات دیجیتال خود را برای استفاده تمام کاربران بهینه‌سازی کنند. بهبود قابلیت دسترسی تنها روشی برای بهبود فعالیت‌های بازاریابی نیست. این کار امری ضروری محسوب می‌شود و بهینه نکردن وب‌سایت از نظر قابلیت دسترسی می‌تواند به تصویر برند و رشد کسب و کار آسیب بزند.

 

 

استفاده بیشتر از سئو برای دیده شدن در موتورهای جستجو

سئو استراتژی جدیدی نیست و می‌توان گفت که اهمیت آن برای تمام کسب و کارها اثبات شده است، اما استراتژی‌هایی مانند سئوی محلی (Local SEO) و سئو چندفرهنگی (Multicultural SEO) جنبه‌های نسبتاً جدیدی از سئو هستند که به استراتژی‌های بازاریابی مدرن راه پیدا کرده‌اند. سئو، شانسِ یافته شدن وب‌سایت و محتوای آن در موتورهای جستجو، به ویژه گوگل، را افزایش می‌دهد.

با استفاده از سئوی محلی می‌توان افراد ساکن منطقه جغرافیایی خاصی را به سمت وب‌سایت هدایت کرد. این شکل از بازاریابی برای کسب و کارهایی با فروشگاه‌های فیزیکی که می‌خواهند افراد ساکن منطقه‌های نزدیک را جذب کنند سودمند است. سئو چندفرهنگی نیز به تلاش برای جذب مخاطب از مکان‌های مختلف دنیا گفته می‌شود. در این شکل از بازاریابی، برندها با تولید محتوا به چند زبان مختلف، برای گسترش مخاطبان خود تلاش می‌کنند.

سئو یکی از بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش‌های بازاریابی به شمار می‌رود و همواره در حال تغییر و گسترش است. به همین دلیل، آشنایی با استراتژی‌های مدرن آن در دیده شدن وب‌سایت برند در موتورهای جستجو تأثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

با ما در واتسپ در ارتباط باشید