راه‌اندازی وب‌سایت برای نیچ مارکتینگ

نحوه ایده یابی در نیچ مارکتینگ
اکتبر 29, 2023
انواع بسته بندی خلاقانه
اکتبر 29, 2023

راه‌اندازی وب‌سایت برای نیچ مارکتینگ

راه‌اندازی وب‌سایت از ملزومات پیشرفت در نیچ مارکتینگ است و بدون یک وب‌سایت مناسب، بهره‌گیری از امکانات این روش بازاریابی اینترنتی تقریبا غیرممکن است. به این نکته هم باید توجه داشته باشید که موفقیت وب‌سایت با افزایش ترافیک ورودی به سایت گره خورده است. نحوه افزایش ترافیک وب‌سایت با جزئیات بیشتری در همین مطلب مورد بررسی قرار می‌گیرد اما نکته اصلی در افزایش بازدید از سایت، بهره‌گیری از روش‌های «سئو» (SEO) است. اگر بهینه‌سازی سایت برای گوگل و سایر موتورهای جستجو صورت بگیرد، به شکل ساده‌تری می‌توان رتبه مناسبی در صفحه نتایج موتورهای جستجو کسب کرد. برای این کار باید موارد زیر را در نظر داشته باشید.

  • تهیه هاست و دامنه
  • استفاده از پلتفرم‌های آماده مانند وردپرس
  • تحقیق کلمه کلیدی
  • طراحی لوگو و هدر سایت

 

 

وب سایت نیچ مارکتینگ

تهیه هاست و دامنه

برای راه‌اندازی وب‌سایت به یک دامنه و هاست مناسب احتیاج دارید. ثبت دامنه بویژه اگر به صورت «ir.» باشد هزینه بسیار کمی دارد. البته اگر قصد استفاده از سرویس‌های گوگل در وردپرس را دارید پیشنهاد می‌شود از دامنه‌هایی با پسوند «com.» استفاده کنید. با این وجود، بخش اصلی، آدرس سایت و نامی است که برای آن انتخاب می‌کنید. بهتر است نام انتخاب شده ویژگی‌های زیر را داشته باشد.

  • حفظ کردن آن ساده باشد.
  • فاقد کاراکترهایی مانند «-» یا «_» باشد.
  • توصیف کلی و نه دقیق از حوزه تخصصی داشته باشد تا در صورت توسعه وب‌سایت، نام و فعالیت شما تداخلی نداشته باشند.

برای تهیه میزبان وب (هاست) هم باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • هزینه ماهیانه
  • محل سرورها
  • تعداد دامنه و زیردامنه (ساب‌دامین) قابل پشتیبانی
  • فضای حافظه
  • پنهای باند
  • امکان نصب آسان وردپرس

 

 

 

نام دامنه سایت

استفاده از پلتفرم‌های آماده مانند وردپرس

به کمک وردپرس این امکان وجود دارد که سایت خود را بدون کدنویسی و به راحتی ایجاد کنید. در ادامه نیز با استفاده از قالب‌های آماده، وب‌سایت خود را از لحاظ ویژگی‌های بصری بهینه‌سازی می‌کنید.

البته بحث «سئوی فنی» (Technical SEO) را نیز باید در نظر بگیرید اما چون ممکن است با مباحث کدنویسی آشنایی نداشته باشید، بهتر است از قالب‌هایی استفاده کنید که قابلیت پشتیبانی و فعالیت‌های مناسبی در زمینه سئو داشته باشند.

به کمک افزونه‌های (پلاگین‌های) مختلف در وردپرس نیز می‌توانید فعالیت‌هایی مانند سئو داخلی را به راحتی انجام دهید.

 

تحقیق کلمه کلیدی

بهترین وب‌سایت‌ها در نیچ مارکتینگ کار خود را با «تحقیق کلمه کلیدی» (Keyword Research) به شکلی جامع شروع می‌کنند. ابزارهایی مانند «Google Keyword Planner» و وب‌سایت‌هایی مانند «Moz» برای پیدا کردن حجم جستجوی کلمات کلیدی مفید هستند.

در فرآیند نیچ مارکتینگ باید وب‌سایت خود را با کلمات کلیدی مرتبط حوزه تخصصی مورد نظر خود سازمان‌دهی کنید. در حقیقت با ایجاد دسته‌بندی‌های مختلف هم نظم مشخصی به وب‌سایت خود می‌دهید و هم نقش سئو را در آن لحاظ می‌کنید.

برای شروع می‌توانید از «کلمات کلیدی طویل» (Long-tail Keyword) کمک بگیرید. با وجود این‌که چنین کلمات کلیدی حجم جستجوی پایینی دارند اما کسب رتبه بهتر در گوگل با استفاده از این کلمات کلیدی ساده‌تر است. به طور مثال ممکن است با کلمه کلیدی «رژیم کاهش وزن» در ابتدای کار نتوانید رتبه مناسبی کسب کنید اما تولید محتوایی با کلمه کلیدی «رژیم کاهش وزن کتو» شاید نتایج بهتری را برای شما به همراه داشته باشد.

در نظر داشته باشید که هر نوع کلمه کلیدی را که انتخاب می‌کنید، رقابتی نیز جهت کسب رتبه برای آن کلمه وجود دارد. به طور معمول هرقدر «حجم جستجو» (Volume) برای یک کلمه کلیدی بیشتر باشد، رقابت یا به عبارت دیگر «سختی کلمه کلیدی» (Keyword Difficulty) بیشتر است.

 

طراحی لوگو و هدر سایت

سعی کنید بودجه‌ای جداگانه برای طراحی لوگو و هدر وب‌سایت خود در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

با ما در واتسپ در ارتباط باشید