طراحی بسته بندی دستمال کاغذی

سئو سایت چیست ؟
اکتبر 11, 2023
انواع جعبه دستمال کاغذی چوبی
انواع جعبه دستمال کاغذی چوبی
اکتبر 14, 2023

طراحی بسته بندی دستمال کاغذی

دستمال کاغذی یکی از محصولات پرفروش و پرمصرف بوده که یک نوع میدان رقابت میان برندهای مختلف است. تمام برندها برای آنکه بتوانند در این میدان رقابت پیروز شوند و محصولات بیشتری بفروش برسانند، باید از طراحی بسته بندی خلاقانه دستمال کاغذی استفاده کنند. اهمیت دانستن نکات مهم در بسته بندی دستمال کاغذی، در توجه و اجرای این نکات است. بسته بندی هر محصول تاثیر به سزایی در میزان فروش آن دارد. در اولین مواجهه مصرف کننده با یک کالا، مخاطب متوجه بسته بندی محصول و طرح جعبه دستمال کاغذی خواهد شد و ظواهر آن، مشتری را به نزدیک شدن به محصول و خرید آن ترغیب می‌کند.

می‌توان این طور نتیجه گرفت که متمایز بودن بسته بندی و استفاده از روش‌های خلاق برای طراحی آن، از عوامل افزایش فروش محصول و درآمدزایی بیشتر برای شرکت‌ها به حساب می‌آید. اگر می‌خواهید طراحی بسته بندی شما به بهترین وجه صورت گیرد.

انواع طراحی بسته بندی دستمال کاغذی

از آنجایی که برندهای مختلفی در زمینه تولید و عرضه دستمال کاغذی فعالیت دارند، شرکت‌ها باید برای طراحی بسته بندی دستمال کاغذی اهمیت بسیاری قائل باشند. در طراحی جعبه بسته بندی، طرح و جعبه دستمال کاغذی را جوری طراحی کرد که توجه بیشتر مشتریان را جلب کند و فروش بیشتری داشته باشد. همچنین می‌توان قابلیت بازیافت را نیز به آن اضافه کرد؛ بدین صورت دوست داران محیط زیست نیز از طرف‌داران شما خواهند بود.

معمولا از مقوا برای تولید بسته بندی این محصول استفاده می‌شود. جالب است بدانید برخی برندهای مشهور جهانی از بسته بندی‌هایی استفاده می‌کنند که از جنبه کلکسیونی نیز بهره برده است. بسته بندی‌های دستمال کاغذی به شکل‌های مختلفی قابل طراحی هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. از طراحی هاردباکس نیز در بسته بندی دستمال کاغذی استفاده می شود.

جعبه دستمال کاغذی ساده مستطیل و مربع شکل

ساده‌ترین مدل طراحی بسته بندی دستمال کاغذی، طراحی جعبه دستمال کاغذی به صورت مستطیل و یا مربع ساده است که همه ما تجربه استفاده از آن‌ها را داریم؛ از همین رو می‌توان دریافت که بسته بندی‌های مربع و مستطیل شکل کاربرد بسیاری دارند و تنوع رنگ و طرح در آن‌ها بالا است. این مدل بسته بندی‌ها و جعبه در سه سایز 100 برگ، 200 برگ و 300 برگ تولید می‌شوند.

دستمال کاغذی جیبی

دستمال های کاغذی جیبی کوچک ترین مدل از سری دستمال های کاغذی می باشند. این دستمال در طرح ها و مدل های مختلفی به بازار ارائه می شوند، از حالت مثلثی و مستطیلی گرفته تا بسته بندی فلزی. طراحی های منحصربه فرد در دستمال های جیبی به صورت خاص انجام می شود که پیش تر به آن زیاد پرداخت نمی شد.

بسته بندی مناسب هتل، رستوران، کافی شاپ و فست‌فود

گاهی هتل‌ها، رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها و… مایل به استفاده از دستمال کاغذی با بسته بندی‌هایی هستند که آرم و نشان کسب و کارشان بر روی آن چاپ شده باشد. به طور مثال هتل ها از طراحی لیبل صابون برای تبلیغ استفاده می‌کنند. وجود این نوع بسته بندی‌ها برای ارائه سرویس به داخل یا خارج از رستوران و… ضرورت دارد و به همین از شرکت‌ها می‌خواهند تولید این نوع بسته بندی دستمال کاغذی را نیز انجام دهند.

اهمیت طراحی پاکت دستمال کاغذی

اهمیت طراحی پاکت و طراحی بسته بندی دستمال کاغذی را می‌توان در تاثیر آن بر مشتریان جستجو کرد. همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، برای اینکه مشتریان به محصولات شرکتی توجه کنند و در میان انواع و اقسام بسته بندی‌ها، متوجه یکی از آن‌ها شوند باید بسته بندی محصول به خوبی طراحی شود. در واقع نمی‌توان محصولی را با بسته بندی طراحی نشده و بدون خلاقیت به بازار روانه کرد و انتظار داشت که از فروش خوبی برخوردار شود.

گاهی مخاطبین یک محصول کودکان، گاهی نوجوانان و گاهی بزرگسالان است که برای جلب نظر هر یک از این‌ها باید طراحی بسته بندی دستمال کاغذی صورت گیرد و اصول و نکات مربوط به آن رعایت شود. گاهی اوقات مخاطب با دیدن جعبه‌هایی ساده یا با طراحی ظریف به خرید آن تمایل پیدا می‌کند. گاهی نیز مخاطبان محصولی را می‌خرند که طراحی آن حرفه‌ای صورت گرفته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

با ما در واتسپ در ارتباط باشید